Senaste nytt

Lufthansa-personal på Arlanda nekade oss ”nästan” att checka in

Billigare pris plus att de fick oändligt mycket klagomål kring hanteringen av resenärer på framförallt morgonavgångarna när köerna var långa. De var de första att flytta.

Samma sak hände även i Köpenhamn. Jag kan förstå dem, om man har F-resenärer och Senators som inte får bra bemötande är man sugen att pröva nytt.
Apropå besparingar och SK's tröttsamma Green-washing, som det skall bli skönt att slippa snart.
1700413696759.png
 

majoren

Medlem
Ja, inte så förvånad att en sån här historia är Aviator inblandade. Låg nivå på de anställda och sämst av de tre handlingbolagen på Arlanda.
Ja, har själv haft problem med incheck på LH-gruppen sedan Aviator tog över. Vill inte checka in specialbagage, vill inte checka in bagaget till slutdestinationen etc, har inte koll på inresebestämmelser etc. Så det gäller att själv vara påläst och stå på sig. Men med det sagt, så finns det även bra personal på Aviator.
 

Timotey

Medlem
De gjorde det väl helt enkelt för att de fick ett billigare pris där. Det var ju inte så att sas ground gjorde det gratis åt lh gruooen (precis som de inte gör det gratis åt sas heller men där är det ju koncern interna pengar).

Betala mindre ger ju ofta sämre service. Vad gäller placeringen av diskarna undrar jag hur det fungerar på Arlanda där - har bolagen ens inflytande över det eller tilldelas det av swedavia? Som såklart håller ihop alla sas ground osv men kan de i teorin skicka iväg sas ground längst bort åt andra hållet om de vill, eller är det avtalat?
Vet inte vem som bestämmer vilken disk man ska använda men nere i sorteringen så huserar Aviator och Menzies mellan gamla B och A Piren och SAS Ground Handling håller till under Centralbyggnaden. Så jag killgissar att Aviator gärna använder diskar med låga nummer för att checka in LH gruppen.
 
Toppen