Och det är ännu värre än att bara använda förkortningar om du frågar mig. Det gör att ingen som kan förkortningarna med säkerhet kan förstå vad som avses och risken är att andra lär sig fel betydelse av förkortningarna.
Nu rör detta Swiss men på en av flygningarna i helgen hade personalen missat att C-kabinen minskat från 6 till 5 rader så gardinen satt mellan rad 6 och 7 vid ombordstigningen. Det var dock snabbt fixat och så fort vi var uppe i luften var en i personalen framme och drog för gardinen. Moment två hon genomförde var att dra för gardinen till galleyt...![]()
Varför denna skillnad inom Lufthansagruppen? (Lufthansa, Austrian Swiss)
Självklart att bolagen ska profilera sig, men vissa serviceprinciper bör väl vara gemensamma?
Flög Swiss Palermo Kastrup via Zurich i måndags.
Utöver fantastisk servicenivå hölls gardinen stängd. Några som försökte "smita" in till främre toan hänvisades vänlig men bestämt till bakre toaletten.
Vi vill ju undvika förkortningar så mycket som möjligt. Men klart det kan vara bra att kunna vissa förkortningar, men att lista alla flygbolags förkortningar och flygplatser känns lite onödigt. Blir en väldigt lång lista.Ett tips,
Varför inte starta ett förkortningslexikon här på BC.?
Förkortningar finns ju lite överallt. Bara kolla ett boardingkort.
Finns sedan länge.Ett tips,
Varför inte starta ett förkortningslexikon här på BC.?
Förkortningar finns ju lite överallt. Bara kolla ett boardingkort.