Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

Gjorde tre flighter med LH förra veckan där gardinen var på plats och sköttes bra
(fast inte lika bra som den in till galley..). Ett visst spring från Economy men inte
störande. Vit sparris både till förrätt och till varmrätten från München

Senaste gångerna jag rest ned LH har det varit en strid ström bakifrån. Eftersom jag åt, och inte uppskattade att ha en rumpa i ansiktet, klagade jag. Då upphörde trafiken i alla fall.

En annan gång var det så många bakifrån som köade i C att jag valde den bakre toan. Man ger upp.

Flyger sällan Lufthansa business, men kom att tänka på den här tråden vid dagens GOT - FRA. Utöver öppen gardin hela vägen fanns det inte tillräckligt med måltider till Business och dom undrade därför om vi kunde tänka oss avstå eftersom vi skulle vidare från FRA. När jag frågade om det fanns nötter eller något annat fick jag till svar att vi kanske kan gräva fram en smörgås. När jag såg mackan tackade jag nej och fick till svar "jag förstår dig, jag hade inte heller ätit den"..

Flög Lufthansa Business ARN-FRA den 5/6 utan fördragen gardin med en strid ström av pinknödiga ekonomipassagerare, maten var bedrövlig med bland annat snustorrt bröd. Det enda positiva är det lediga mittensätet.

Toppen