Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Lite off-topic, men får du inte en hjärtattack när du ser vad skatter och avgifter uppgår till? Jag funderar på att undvika Lufthansa-gruppen (dock inte Miles & More-gruppen, t ex LOT är helt ok) när jag använder mina Miles & More-miles.

Som du själv påpekar senare i tråden så är det ju utmärkt att boka med Singapore Airlines tex med Miles and More.. oerhört billig och fördelaktigtt! Men "dyrt" att boka med Lufthansa-gruppen är det ofta. Dock i ärlighetens namn, en t/r till USA för ~4500 i business för 55000 p (bargains) är ju inte SÅ oerhört blodigt.

Tips på bästa användning? Samlade på mig en bra hög med poäng i höstas när det var 1poäng/krona.
Det är ett bra exempel på hur man ska använda kortet. Sedan gör ju kortet att ens miles aldrig går ut, vilket gör att man kan invänta erbjudanden för att få mer miles.

Själv kommer jag nog använda det till något av LHs erbjudanden även om skatterna är höga.

Det är ett bra exempel på hur man ska använda kortet. Sedan gör ju kortet att ens miles aldrig går ut, vilket gör att man kan invänta erbjudanden för att få mer miles.

Själv kommer jag nog använda det till något av LHs erbjudanden även om skatterna är höga.
Då har vi samma tankar. Jag ser även möjligheten att boka Meilenschnäppchen i C som ett bra värde. Däremot inte resor till ordinarie pris. Jag använder heller en 2-4-1 för att boka en First med EBpoäng, än att spendera M&M till detta.

Nu är det kanske en fel tråd att diskutera om detta, men Miles&Mores Star Alliance award tillåter en stopover om det är mellan två award zoner.
Nackdelen med M&M Star Alliance award är att det blir 3 region award (dyrt) så fort man flyger via ej start- & destinstionzonen.

Nu är det kanske en fel tråd att diskutera om detta, men Miles&Mores Star Alliance award tillåter en stopover om det är mellan två award zoner.
Nackdelen med M&M Star Alliance award är att det blir 3 region award (dyrt) så fort man flyger via ej start- & destinstionzonen.

Vidare OT så tillåter M&M stopover på ut och hemresan innan samma zon. Så jag har åkt ARN-NYC-stopover-MIA-NYC-stopover-ARN. För mig är det ett högt värde något SAS inte erbjuder.

Håller med att överlag är avgifterna på M&M ganska dyra men det finns sweetspots här också. Därför tycker jag nu med just detta kort att det är bra att sprida ut på flera.

Toppen