Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Kricka

Medlem
Kör nog Amex efter årsskiftet tills jag fått min voucher för 2018 och sedan återvänder
jag till M-C M&M. Härligt rassel på M&M-kontot just nu..!
 

Rasmuss

Medlem
Hur kommer ni andra göra efter 31/12 när kampanjen är slut? Själv tänker jag sänka limiten och bara betala typ Netflix / Spotify varje månad med det för att miles inte ska gå ut. Primära samlandet av poäng kommer gå till EuroBonus med SAS Amex / SAS MC.
Hur lång tid gäller Miles:en om man säger upp kortet?
 

Peter_West

Medlem
Hur lång tid gäller Miles:en om man säger upp kortet?

Om inte dessa kort skulle vara undantagna på något sätt så beskrivs Award Miles så här hos Lufthansa:

Miles & More Terms & Conditions
2.5. Expiration of award miles
"If award miles are not redeemed for an award within 36 months of the event (date of flight, beginning of hotel stay, time of car rental etc.) from the mileage account, they shall be forfeited by the end of the next quarter unless longer expiry periods have been published in the Miles & More communication media. The date and amount of the lapsed miles shall be indicated separately in the Miles & More account information or in the member’s individual online mileage account at least one quarter before their expiration date."
 

ekf

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av lounge-vouchern som man fick med kortet? Det står ju att den gäller i valfri Lufthansa Business Lounge, men det jag funderar på är om det är strikt Lufthansa-lounger eller även Lufthansa Groups Business-lounger... (i exvis BRU, GVA)
 

Rasmuss

Medlem
Lufthansa Group
Står i Miles & More appen om du använder den.

Please present this Lufthansa Business Lounge Voucher together with your boarding pass for a same-day flight
operted by a Lufthansa Group Carrier (Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, SWISS, Germanwings, Eurowings) to our lounge personnel at your departure airport.


Germany: Berlin-Tegel Bremen Dresden Dusseldorf Frankfurt Hamburg Hannover Cologne Leipzig Munich Nuremberg Stuttgart

Europe:
Athens London-Heathrow Milan-Malpensa Paris-Charles de Gaulle

Intercontinental: Boston Detroit Dubai Delhi
New York-John F. Kennedy New York-Newark Washington-Dulles
 
Är det någon som har erfarenhet av lounge-vouchern som man fick med kortet? Det står ju att den gäller i valfri Lufthansa Business Lounge, men det jag funderar på är om det är strikt Lufthansa-lounger eller även Lufthansa Groups Business-lounger... (i exvis BRU, GVA)
Jag tror inte att den gäller i t ex Swiss-loungerna, utan du får nog hålla dig till Lufthansas egna businesslounger.
 

ekf

Medlem
@Rasmuss Det du citerade handlar om vilka flygbolag man måste åka med för att få använda vouchern, inte vilka flygbolags lounger den gäller på. Jag tror nog att det är som @Jakob Österberg skrev, men har en liten förhoppning :)

Om ingen annan provat så kommer jag försöka i februari, så vet vi...
 

Canadien

Medlem
@Rasmuss Det du citerade handlar om vilka flygbolag man måste åka med för att få använda vouchern, inte vilka flygbolags lounger den gäller på. Jag tror nog att det är som @Jakob Österberg skrev, men har en liten förhoppning :)

Om ingen annan provat så kommer jag försöka i februari, så vet vi...

Han citerade ju på vilka flygplatser den gäller, och det är enbart ställen med egna LH lounger på

Germany: Berlin-Tegel Bremen Dresden Dusseldorf Frankfurt Hamburg Hannover Cologne Leipzig Munich Nuremberg Stuttgart

Europe:
Athens London-Heathrow Milan-Malpensa Paris-Charles de Gaulle

Intercontinental: Boston Detroit Dubai Delhi
New York-John F. Kennedy New York-Newark Washington-Dulles
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som haft ett försäkringsärende med detta kortet ännu? Jag blev dryga två timmar försenad idag och försöker tolka hur reglerna ska funka, flög cph-bru-man och vi fastnade i bru och fick vänta på att de lastade på väskor och tankade mm. Skyllde på snökaosets efterbörd.
Om jag läser villkoren så står det Försening av allmänt transportmedel mer än två timmar och 1000kr ersättning eller tolkar jag det fel?
 
Toppen