Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Hur kommer ni andra göra efter 31/12 när kampanjen är slut? Själv tänker jag sänka limiten och bara betala typ Netflix / Spotify varje månad med det för att miles inte ska gå ut. Primära samlandet av poäng kommer gå till EuroBonus med SAS Amex / SAS MC.

Hur kommer ni andra göra efter 31/12 när kampanjen är slut? Själv tänker jag sänka limiten och bara betala typ Netflix / Spotify varje månad med det för att miles inte ska gå ut. Primära samlandet av poäng kommer gå till EuroBonus med SAS Amex / SAS MC.
Tror det är väldigt individuellt, de som har Miles & More som huvudprogram lär behålla kortet utan tvekan. Sen finns det nog en hel del som med tanke på att detta kort är riktigt bra och tillsammans med deras nuvarande resmönster så blir det logiskt att gå över till Miles & More.

Amex 2-4-1 voucher är dock fortfarande ett riktigt trumfkort för SAS och Amex för tillfället, så många kommer nog använda kortet betydligt mer sparsamt framöver om man inte fokuserar på Miles & More.

Hur funkar det med månadslimiten? Är den från dag 1 i månaden till den siste? Eller det gäller från den dag kortet registrerades?
Jag skaffade mitt kort i mitten av november, och inväntar att kunna spendera igen.

Har ni också uppfattningen att dessa Award Miles är giltiga minst 3 år? Beroende på om man behåller kortet eller inte, då.

Följdfråga:
Om man säger upp kortet, är det då 3 års giltighetstid från intjänad månad? Eller 3 års giltighetstid från uppsägningsmånaden, så att säga ?

113 672 miles i tillskott är grymt värde. December blir en hektisk månad också med dyra biljettköp, Skatteverket samt en Sydafrikaresa för 5 vuxna jag ansvar för så denna kampanj är mycket bra för mitt Miles & More konto :) Trots 325 000 poäng använda i år till olika skojigheter har denna kampanj gjort att min balans är 341 000 miles.. Vi tackar för detta.

Eftersom Miles & More är mitt primärprogram kommer jag absolut behålla detta. Jag hinner aldrig använda mina SAS 2-for-1 själv på ett år, så jag tänker lämplig för mig är att få ihop ca 85 000 miles per år på detta kort, då det är en väg Swiss First till Nordamerika som sambo kan få. Det andra lägger jag på SAS AMEX så vi kan fortsätta ta med oss mor- och far-förälder på resor.

För egen del blev det fiasko då de sista transaktionerna i november fortfarande stod som reserverade vid poängöverföringen. Hoppas att det reglerar sig självt vid nästa poängöverföring.

Tror det är väldigt individuellt, de som har Miles & More som huvudprogram lär behålla kortet utan tvekan. Sen finns det nog en hel del som med tanke på att detta kort är riktigt bra och tillsammans med deras nuvarande resmönster så blir det logiskt att gå över till Miles & More.

Amex 2-4-1 voucher är dock fortfarande ett riktigt trumfkort för SAS och Amex för tillfället, så många kommer nog använda kortet betydligt mer sparsamt framöver om man inte fokuserar på Miles & More.

Med tanke på att jag har British Airways som huvudprogram och deras Visa numera är värdelöst, samt att jag inte drar in så mycket mer poäng på SAS än vad 150 k spend ger, så kan man inte göra så mycket kul med vouchern. Så det blir att fortsätta med det här kortet, 25 miles per 100 kr är ju riktigt bra.

Toppen