Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Hur är det med betalo/billhop "köp" har dessa gett poäng?

Skulle gärna få ansökan om extrakort skickat till mig också, om någon har den länken/blanketten nära till hands.

Får man som lite halvt efterbliven Tysklandsboende fråga om det är vanligt med en kredit på 150 000 kr i månaden i Sverige nu för tiden, eller är det speciellt för detta kort? Här i Deutschland kan man nog lugnt utgå ifrån att banken skulle vilja se en nettomånadsinkomst på minst 1/3 men helst 1/2 det beloppet för att bevilja den månadskrediten. Nu fattar jag att de flesta här inte är direkt fattiga, men det låter ändå som en grymt hög "allmän" kredit i mina öron :)

Någon som vet om Air BnB räknas som giltigt 'reseföretag' för avbokningsförsäkringen på detta kort (Solid).
Flygresan är bokad för poäng, skatterna med AMEX, men AirBnB tänkte jag ta med detta kort för att få lite miles.

https://documenthandler.resurs.com/...rd-reseforsakring-villkor&land=SE&language=sv

--
Med reseföretag avses i detta sammanhang det företag som sålt resan. Privatperson eller förening som arrangerar resor är inte att betrakta som reseföretag.

Med resa avses i detta sammanhang alla resor eller delarrangemang som arrangeras av reseföretag och som betalas med innehavarens giltiga kort med minst 75 % av resans totala kostnad. Resan måste innefatta allmänt färdmedel och innefatta minst en förbokad övernattning på annan ort än där den försäkrade är folkbokförd. Resan måste påbörjas och avslutas i det nordiska land där den försäkrade är folkbokförd.

Får man som lite halvt efterbliven Tysklandsboende fråga om det är vanligt med en kredit på 150 000 kr i månaden i Sverige nu för tiden, eller är det speciellt för detta kort? Här i Deutschland kan man nog lugnt utgå ifrån att banken skulle vilja se en nettomånadsinkomst på minst 1/3 men helst 1/2 det beloppet för att bevilja den månadskrediten. Nu fattar jag att de flesta här inte är direkt fattiga, men det låter ändå som en grymt hög "allmän" kredit i mina öron :)
Helt ovanligt är det nog inte även om 100k nog är mer standard.

Fast merparten av det där är ju bolån. Det kanske vi inte ska blanda ihop med den typ av kredit vi pratar om här...

Toppen