Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Flyer722

Medlem
Tror dock LH måste ha kreditkort om de ska kunna ta marknadsandelar av de kunder som föredrar Star Alliance
Förstår vad du menar men den målgruppen är nishad. Den breda massan bryr sig inte så mycket om alliansen utan bryr sig om varumärket SAS sen om det är skyteam eller star alliance spelar ingen roll (om det nu inte visar sig att SAS + skyteam är ett misslyckande).
 

palmen

Moderator
Tror vi på ett nytt Lufthansa kreditkort i Sverige i samband med LHs påstådda ambition att statusmatcha med SAS när dessa går över till SkyTeam?
Jag tror inte det kommer något i samband med en eventuell matchning, men kan nog komma framöver igen om de får till en bättre kundbas än vad de hade tidigare. 600 personer som skaffar kortet är på tok för få.
Att många gapar över hur dåligt Skyteam är och att de absolut kommer lämna SAS nu och börja flyga Lufthansa överallt ska man nog ta med en nypa salt, självklart finns det vissa som lägger om sitt flygmönster pga alliansbytet, men för 99% är det totalt irrelevant och många har nog inte ens koll på att SAS byter allians.
 

Hafermann

Medlem
Hmmm... På mitt account står det att mina poäng är skyddade. Var FT fram till februari och har haft resurskortet. Men väldigt otryggt att inte veta vad som gäller.
 
Toppen