Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Jean-Pierre

Medlem
Då har jag fått mitt tyska LH kreditkort i handen. 1 Euro= 2 Miles

Det är inte så mycket sämre än det svenska kortet.
Misstänker att du kastat om siffrorna?

”Pro 2 EUR Kartenumsatz 1 Prämienmeile”

D.v.s. 25% av vad det svenska kortet gav - det gav 4ggr fler miles, om man räknar på 1Eur = 10kr grovt.

Jag har själv det tyska kortet, Gold förut när det var gratis med LH status, men nu har jag Blue varianten.
 

marbe166

Medlem
Det är 1 mile för varje påbörjad 2 EUR. D.v.s. 1,99 EUR = 0 Miles, 2,42 EUR = 1 Mile, 5,99 EUR = 2 Miles, 6 EUR = 3 miles, etc. Beräknas bara på summan, inte på den extra avgiften på 1,95% för köp i andra valutor än EUR.
 

Backis2

Medlem
Hej på er. Hoppas någon kan hjälpa mig. Har en hel del "Resurs" Miles & More poäng och när jag loggar in på mitt konto så står det att det går ut sista mars tror jag men enligt Resurs så ska dessa poäng förfalla först den sista juni i år. De på lufthansa kunde inte se när poängen förfaller sa det till mig. Vem ska man lita på... Miles & More hemsida eller Resurs?
 

JacobGBG

Medlem
Hej på er. Hoppas någon kan hjälpa mig. Har en hel del "Resurs" Miles & More poäng och när jag loggar in på mitt konto så står det att det går ut sista mars tror jag men enligt Resurs så ska dessa poäng förfalla först den sista juni i år. De på lufthansa kunde inte se när poängen förfaller sa det till mig. Vem ska man lita på... Miles & More hemsida eller Resurs?
LH äger ju själva programmet så jag skulle definitivt gå på det.
 
  • Gilla
Reactions: hco

palmen

Moderator
Hej på er. Hoppas någon kan hjälpa mig. Har en hel del "Resurs" Miles & More poäng och när jag loggar in på mitt konto så står det att det går ut sista mars tror jag men enligt Resurs så ska dessa poäng förfalla först den sista juni i år. De på lufthansa kunde inte se när poängen förfaller sa det till mig. Vem ska man lita på... Miles & More hemsida eller Resurs?
Helt klart Miles & More. Resurs har inget med det att göra mer än att de köpte poäng av M&M.
Hänvisa till den infon du fått från resurs i samtal med Lufthansa
 
Toppen