Iår har det sett ut så här på SK / KF:Annan fråga är, hur stor andel av dina flyg är bokade i 100%(eller mer) intjäning bokningsklasser?
Om de största delen är 25% intjäning bokningsklasser, så lönar det sig att stanna hos SAS EuroBonus, för då kan du kvalificera dig till EBG för 40 segments med SAS/Blue1.
Iår klarade jag dessa 40 segment redan den 30 juli. Har medlemsåret FEB- JAN.då kan du kvalificera dig till EBG för 40 segments med SAS/Blue1.
1. Jag tror inte du tjänar något på att byta.
2. Flyger du mest med SAS & Co, så är EBG bättre än M&M.
3. Dessutom, kommer du upp i 100k miles/år?
3.2010 blev det ca 35k miles och iår so far 42k miles
Jag säger så här är du ute efter att använda dina poäng på förstaklass uppgraderingar så är miles & more the way to go!
(om du blir senator alltså)
Relevant fråga i ämnet är ju om man kan få något kreditkort knutet till M&M om man är bosatt i Sverige? Det skulle kunna göra det attraktivare...
I min värld så blir de här långa resorna som man kan uppgradera en fin belöning för allt åkande med inrikesflyg/norden-flyg. Skillnaden med ett senatorkort och EB guld är minimal när man åker inrikes (loungeaccess får du endå, bagageregler är samma).M&M är skitbra om man flyger longhaul och kan välja LH/LX. Tommy flyger ju mest inom Norden och då kan jag inte se någon som helst fördel med M&M.
Jag har själv funderat på att byta till M&M då jag flyger mycket med LH/LX, men jag drar mig för det då jag inte längre skulle kunna ha kreditkort som ger mig extra poäng.
2010 blev det ca 35k miles och iår so far 42k miles
Där har du nog svaret på din fråga. Du når knappt FTL (dvs *A silver) hos M&M. Och eftersom du inte flyger på M&M carriers, så kan du inte kvalificera på segment heller. För din del skulle det alltså bli en klar försämring.