Senaste nytt

Lufthansa kundservice

fopes

Medlem
Hej
Jag skickade in ett klagomål till LH via webformulär efter en LH first resa. Detta var i december och efter ca en månad utan svar så skickade jag igen och frågade varför de inte hör av sig. Nu har det gått ytterligare en månad och fortfarande ingen respons.

Tycker det är exceptionellt dåligt. Vad är er erfarenhet av Lufthansas svarstider? Är det normalt att behöva vänta 2+ månader på svar? Något tips på vad man kan göra för att snabba på?
 

Senator

Moderator
Om du har åkt Lufthansa First och har åsikter skulle jag ta kontakt med Lufthansa dedikerade kundtjänst for First:

http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/35/media_1634351535.pdf

Min erfarenhet är att den vanliga kundtjänst är rätt snabb särskilt om du har status eller har åkt i premiumkabiner. Så jag är lite överraskad att du inte har fått ett svar.

Skulle du fortfarande ha problem efter samtalet med First linjen som har varit suveräna varje gång jag har talat med dem, skicka mig ett PM så kollar jag med Lufthansa lokalt.
 

Zniper

Medlem
Hej
Jag skickade in ett klagomål till LH via webformulär efter en LH first resa. Detta var i december och efter ca en månad utan svar så skickade jag igen och frågade varför de inte hör av sig. Nu har det gått ytterligare en månad och fortfarande ingen respons.

Tycker det är exceptionellt dåligt. Vad är er erfarenhet av Lufthansas svarstider? Är det normalt att behöva vänta 2+ månader på svar? Något tips på vad man kan göra för att snabba på?

Om man får fråga, vad var du missnöjd med angående din resa? Ifall det är något man själv ska akta sig för i framtiden
 

fopes

Medlem
Jag fick absolut en kvittens med ärendenummer. När jag mailade och frågade för en månad sen om varför de inte svarat så angav jag ärendenumret som referens precis som det stod i kvittensmailet att jag skulle göra.
 

fopes

Medlem
Om man får fråga, vad var du missnöjd med angående din resa? Ifall det är något man själv ska akta sig för i framtiden

Ok. Får testa att ringa First kundtjänsten.

Det ingen jättegrej egentligen men jag tyckte att det var värt att ge LH feedback.

Jag reste First till NY fram och tillbaka och hemresan var bra men ditresan var jag besviken på. För det första så var maten inget vidare. Men värre var att servicen var under all kritik. Crewen måste haft en dålig dag och framförallt en flygvärdinna hade tråkig attityd. Så fort man bad om något så kändes det som att hon tyckte att man var jobbig.

Det som dock gjorde att jag skickade ett mail till LH efteråt var det som hände när vi skulle gå av planet. När vi landat så kom jag på att jag glömt fylla i arrival-kortet som jag fått vid start. Jag kunde heller inte hitta det då jag antar att det hamnat under det nu uppfällda sätet. När det var dags att gå av planet så sa jag till flygvärdinnan att jag missat att fylla i kortet varpå hon suckar och säger ”yes I know you forgot to fill out the card” och pekar lite nonchalant på några kort som låg i andra änden av galley dit jag får tränga mig fram bland alla passagerare som ska av planet för att få tag på ett kort.

Det tyckte jag var verkligen tråkig attityd. Om hon t.o.m. noterat att jag glömt fylla i kortet kunde hon väl ha påmint mig. Det var ändå First jag flög. Det här resulterade i att hela planet hann före mig i säkerhetskontrollen på Newark medan jag först försökte hitta en penna och sedan försökte fylla i blanketten stående i gången utanför passkontrollen. Fick säkert stå i kö 30 min extra p.g.a detta. Det lämnade en trist eftersmak på resan.

I mitt mail till LH så beskrev jag händelseförloppet som ovan men skrev inte specifikt att jag ville ha kompensation eller liknande. Kanske därför de inte svarat men jag tyckte det vara intressant att se hur de skulle bemöta sådan feedback. Hittills är jag inte direkt imponerad som ni kan förstå då de inte svarat på två månader..
 

fopes

Medlem
Uppdatering. Jag ringde First kundtjänsten i onsdags och fick en speciell e-mail adress (Honcircle) att maila till. Mailade till dem i onsdags kväll och hänvisade till mitt ärendenummer och skrev att det var ytterst dåligt att inte svara på två månader. I torsdag kväll så fick jag ett rätt långt svar från vanliga kundtjänsten (som jag tolkar det) där de ursäktar sig för det sena svaret och det dåliga bemötandet som de håller med om inte är förenligt med First servicenivå och som plåster på såren så vill de bjuda på en middag och betalar därför ut 150€ till mitt konto.

Det var ju trevligt. Frågan är dock vad som hade hänt, och hur länge jag hade behövt vänta, om jag inte kontaktat First kundtjänsten.
 

palmen

Moderator
Uppdatering. Jag ringde First kundtjänsten i onsdags och fick en speciell e-mail adress (Honcircle) att maila till. Mailade till dem i onsdags kväll och hänvisade till mitt ärendenummer och skrev att det var ytterst dåligt att inte svara på två månader. I torsdag kväll så fick jag ett rätt långt svar från vanliga kundtjänsten (som jag tolkar det) där de ursäktar sig för det sena svaret och det dåliga bemötandet som de håller med om inte är förenligt med First servicenivå och som plåster på såren så vill de bjuda på en middag och betalar därför ut 150€ till mitt konto.

Det var ju trevligt. Frågan är dock vad som hade hänt, och hur länge jag hade behövt vänta, om jag inte kontaktat First kundtjänsten.
Tack för återkopplingen.
Skulle gissa på att ärendet hamnat i limbo någon stans och hade kunnat bli liggande väldigt länge. Absolut inte ok och lite pinsamt men sånt som händer ibland inom kundservice. Hoppas du är nöjd med kompensationen de nu ska betala ut.
 
Toppen