Om man får fråga, vad var du missnöjd med angående din resa? Ifall det är något man själv ska akta sig för i framtiden
Ok. Får testa att ringa First kundtjänsten.
Det ingen jättegrej egentligen men jag tyckte att det var värt att ge LH feedback.
Jag reste First till NY fram och tillbaka och hemresan var bra men ditresan var jag besviken på. För det första så var maten inget vidare. Men värre var att servicen var under all kritik. Crewen måste haft en dålig dag och framförallt en flygvärdinna hade tråkig attityd. Så fort man bad om något så kändes det som att hon tyckte att man var jobbig.
Det som dock gjorde att jag skickade ett mail till LH efteråt var det som hände när vi skulle gå av planet. När vi landat så kom jag på att jag glömt fylla i arrival-kortet som jag fått vid start. Jag kunde heller inte hitta det då jag antar att det hamnat under det nu uppfällda sätet. När det var dags att gå av planet så sa jag till flygvärdinnan att jag missat att fylla i kortet varpå hon suckar och säger ”yes I know you forgot to fill out the card” och pekar lite nonchalant på några kort som låg i andra änden av galley dit jag får tränga mig fram bland alla passagerare som ska av planet för att få tag på ett kort.
Det tyckte jag var verkligen tråkig attityd. Om hon t.o.m. noterat att jag glömt fylla i kortet kunde hon väl ha påmint mig. Det var ändå First jag flög. Det här resulterade i att hela planet hann före mig i säkerhetskontrollen på Newark medan jag först försökte hitta en penna och sedan försökte fylla i blanketten stående i gången utanför passkontrollen. Fick säkert stå i kö 30 min extra p.g.a detta. Det lämnade en trist eftersmak på resan.
I mitt mail till LH så beskrev jag händelseförloppet som ovan men skrev inte specifikt att jag ville ha kompensation eller liknande. Kanske därför de inte svarat men jag tyckte det vara intressant att se hur de skulle bemöta sådan feedback. Hittills är jag inte direkt imponerad som ni kan förstå då de inte svarat på två månader..