Senaste nytt

Lufthansa kampanj res två i Business i Europa. Boka senast 17 februari 2022

Nu har jag hittat avgångar som matchar min bokning på Hilton Malta, jag kommer nog behöva vaska en natt då det är en poängbokning och priserna i poäng har rört sig upp map. ombokning.

Tillbaka till flyg, alternativtet är morgonflyg med Air Malta och Austrian på hemvägen via VIE, med 7h 40 min layover i VIE. Mrs. GOTBound var inte helt övertygad om 7h 40h min på VIE, i jämförelse har vi 4h 30 min på ARN med SAS i vår nuvarande bokning, 4h 30 min i SAS Gold är inte heller så kul enligt mig.
7h 40 är tillräckligt med tid för en tur in till Wien tänker jag, nu till min fråga hur är loungerna på VIE?
Vi är två med *A Gold så vi kommer in i Senator loungerna hela familjen.

Loungerna på VIE? inte tillräckligt roliga för att spendera nästan 8 h på kan jag lova. :rolleyes:

Ruttnade där under ett 3 h besök i Oktober, och kan du inte undvika ett så långt byte, så är det ju bättre att ge dig in till stan.

Loungen erbjuder dock tillräckligt för att mätta, det finns utsikt, och det fanns även starksprit.

*Gold, då är det till höger vid dom två loungerna ni ska gå in.

Nu har jag hittat avgångar som matchar min bokning på Hilton Malta, jag kommer nog behöva vaska en natt då det är en poängbokning och priserna i poäng har rört sig upp map. ombokning.

Tillbaka till flyg, alternativtet är morgonflyg med Air Malta och Austrian på hemvägen via VIE, med 7h 40 min layover i VIE. Mrs. GOTBound var inte helt övertygad om 7h 40h min på VIE, i jämförelse har vi 4h 30 min på ARN med SAS i vår nuvarande bokning, 4h 30 min i SAS Gold är inte heller så kul enligt mig.
7h 40 är tillräckligt med tid för en tur in till Wien tänker jag, nu till min fråga hur är loungerna på VIE?
Vi är två med *A Gold så vi kommer in i Senator loungerna hela familjen.
Loungerna är bland de bättre. Glöm inte att du måste vara vaccinerad för att komma in!

Malta med Swiss och Lufthansa i november för 5700 kr för herr Nilann och jag. Perfekta tider från Göteborg. På utresan med Swiss serverades varm mat förra gången vi åkte denna resa med Swiss. Vi får se hur det blir i november. Bokade Hilton Malta för mer än en månad sedan, idag skulle priset vara 3000kr högre.

Nu spammar jag tråden... en liten varning.
När jag kom fram till sista steget, betala, tyckte jag det såg lite konstigt ut:
Skärmbild 2022-01-29 143509.png

Skärmbild 2022-01-29 143907.png

Väldigt lurigt och lätt att boka det man tror är economy men är en delsträcka i ekonomi, särskilt när Your Flights summeringen ser ut så här, priset är detsamma som för andra dagar där det är Business hela vägen så priset indikerade inte på något:

Skärmbild 2022-01-29 144008.png

Nu är jag tillbaka på ruta 1 när det gäller att hitta flyg ;)

Nu spammar jag tråden... en liten varning.
När jag kom fram till sista steget, betala, tyckte jag det såg lite konstigt ut:
Visa bifogad bild 125793
Visa bifogad bild 125792

Väldigt lurigt och lätt att boka det man tror är economy men är en delsträcka i ekonomi, särskilt när Your Flights summeringen ser ut så här, priset är detsamma som för andra dagar där det är Business hela vägen så priset indikerade inte på något:

Visa bifogad bild 125791

Nu är jag tillbaka på ruta 1 när det gäller att hitta flyg ;)

OS8712 är ju operated by air Malta. Du får, skulle jag gissa, troligen inte status förmåner eller poäng heller.

(röda flaggan är ju flight numret.)

OS8712 är ju operated by air Malta. Du får, skulle jag gissa, troligen inte status förmåner eller poäng heller.

(röda flaggan är ju flight numret.)
Ja, men det är riktigt lurigt då ett Air Malta med LH flygnummer blir business class... med likadant pris ned på öret. Exemplet är från en annan dag då denna avgång inte fins. I båda exempel är det fare class P.
{BE1E96CA-F1A2-4256-B700-5F403A78D710}.png
{4099E3C5-EAC5-4904-AFC5-42F2FA722058}.png

EDIT: Fel av mig OS8712 är Y...

Skillnaden kanske kommer ur att Austrian aldrig flyger till Malta själva, medans Lufthansa även här egna flighter? Codeahare är alltid lurigt, tredubbelt så när ett icke allians bolag är inblandat :-/

Toppen