Senaste nytt

Lufthansa kampanj 11/11/11: Stockholm-Singapore i Business Class, 10977kr!

Jag tycker att hotellpriset i Singapore har gått upp ordentligt i sista 5 åren.
Jag kommer ihåg att man kunde boka 4 stjärnigt hotell nära City Hall för ca 100 SGD per natt förut.
Det är ingen chans idag att hitta motsvarande hotell så där billigt.

Det verkar bli många som tar en tur till SIN det närmsta halvåret...
Som jag förstår finns det en del Singapore-kännare i denna krets:
Jag vore tacksam för några hotelltips i den staden. Vi tycker om stora rum, frukost utöver standard, trevliga barer och nära till bra kommunikationer. Ideer?

Bodde på Ritz Carlton Millenia i Singapore för några år sedan. Riktigt bra hotell med extremt bra service och utsikt från badkaret över hamnområdet. har även bott på Raffles som är bra men känns lite som Disneyland. Mycket kommersiellt.

ARN-FRA-DXB med Lufthansa från Stockholm ger:

ARN-FRA 1700
FRA-DXB 6000 (ungefär)
FRA-DXB 6000
FRA-ARN 1700
= 15400

Så det blir inte något guld med Aegan där tyvärr. Åker du med SAS på ARN-FRA får man endast cirka 1500

Tack för tipset. Det blev Mandarin Oriental. En 'City Suite' på 73 kvm, för två pax, med frukost.
Inkluderat 10+7% i skatt och service fick jag ett pris på SGD 706/natt (SEK 3.900).
Det får duga.

• Gilla
Reactions: Gus
Tja, vad får man för 3.900 i Stockholm om man vill ha ett dubbelrum...
Har man väl bott på den här typen hotell i Asien en gång eller två så är man förlorad. Jag lovar.
Kidsen får jobba ihop sina egna pengar!

Tja, vad får man för 3.900 i Stockholm
Jag har kikat på Grand Hotel i Stockholm i samma period. För priset för sviten på Mandarin Oriental SIN får man ett 20kvm rum med frukost.
Om jag sedan vill ha samma storlek på rummet så är priset 15.500 SEK/natt.
Say no more.

• Gilla
Bra val. Mandarin håller alltid en extremt hög nivå. Säkert ett bättre val än RC. Trevlig resa!
Tack för tipset. Det blev Mandarin Oriental. En 'City Suite' på 73 kvm, för två pax, med frukost.
Inkluderat 10+7% i skatt och service fick jag ett pris på SGD 706/natt (SEK 3.900).
Det får duga.

• Gilla
Toppen