Bonus bijetter med LH F, kan du endast boka tidigast 14 dagar innan utresa. Problemet är att då får du vänta 14 dagar innan hemresan. Så vad jag gjorde var att dag 14 innan utresan så bokade jag LH F, och låste upp dessa säten samt bokade UA F på hemvägen som jag hittade via LHR. När det var 14 dagar kvar till hemresan så ringde jag och avbokade resan, och samtidigt bokade hemresan med LH F.
JAG VET, Sjukt jobbigt sätt och framförhållning saknas! Så kan du resa med kort varsel vilket är ett MÅSTE för att boka F, så är det tyvärr såhär det funkar.
Ett tips: Washington har väldigt mkt F-Award märkte jag. LAX, SFO, IAH är nästan kört. Så du får helt enkelt flyga lite efter där det finns åtgång. Sen vill du välja en rutt, som har stora odds att få nya F. DÅ kollade jag flyertalk post o vilka 747 som har ny konfig, sen slog jag de flyg.regnummerna på flightracker och försökte räkna ut vilka linjer som ofta hade nya 747 Konfig. Därav valet MEX på hemvägen!
Köp KVStool, för att hitta O-Class 14 dagar innan avresa, köper du det idag så kan du börja små spana på linjer som har O-classes till denna veckas avgångar för att försöka hitta ett mönster på vilka destinationer som har awardbiljetter. Därefter, jämför du dess med flighttracker.
GOOD LUCK!!