Senaste nytt

Lufthansa First Class A380 samt 744 (nya konfig) med SAS Poäng (Del 1 med bilder)

Lite OT, men din flickvän är väldigt lik en tjej som förgyllde en viss dokusåpa för en massa år sedan...:)

Min fru har samma iställning som Senators flickvän, hon kan t.o.m. tänka sig att flyga Ryanair... vilket jag totalvägrar då det är att sälja sin själ och all värdighet. Man blir ju behandlad som boskap. Det börjar när man ska köpa biljetten. Med alla tillägg (läs gömt biljettpris) så är biljettten inte så billig, sedan ska man infinna sig 2 timmar innan avgång på någon obskyr flygplats långt från all civilisation (Stockholm-Skavsta? att kalla det Stockholm är bondfångeri och borde förbjudas), sen får man stå i kö i 1 timme för att sedan delta i något som mest kan liknas vid tjurrusningen i Pamplona när alla ska på och av bussen som tar en till flyget. I trappan upp blir man omsprungen av ett gäng 10-åringar som fått i uppdrag av sina föräldrar att boka säten med diverse klädespersedlar. Väl inne i kabinen möts man av några stackars stressade 19-åriga flygvärdinnor och stewards som bokstavligen trycker ner en i första lediga säte under ett evigt skrikande om "please grab first available seat, we need to go) allt för att inte missa slot-tiden (de får säkert löneavdrag om de missar den). Under resan ska det sedan säljas lotter m.m och det hela avslutas vid landning med en trumpettrudelutt som kunde väcka en död varefter de stolt förklarar att ytterligare en Ryanair-fligt har lyckats landa i ödemarken på utsatt tid...

Sorry for OT, men tanken på Ryanair gör mig upprörd.

LH F ser grymt fint ut. Har iaf tagit med min fru på en långresa i C ToR vilket hon gillade så hoppet finns... ;)

Last edited:
Suverän läsning,..jag är på vippen börja leta award platser i F på en gång med LH nu... FAbstinens!!

Hur långt i förväg bokade ni era bonus biljetter?

Bonus bijetter med LH F, kan du endast boka tidigast 14 dagar innan utresa. Problemet är att då får du vänta 14 dagar innan hemresan. Så vad jag gjorde var att dag 14 innan utresan så bokade jag LH F, och låste upp dessa säten samt bokade UA F på hemvägen som jag hittade via LHR. När det var 14 dagar kvar till hemresan så ringde jag och avbokade resan, och samtidigt bokade hemresan med LH F.

JAG VET, Sjukt jobbigt sätt och framförhållning saknas! Så kan du resa med kort varsel vilket är ett MÅSTE för att boka F, så är det tyvärr såhär det funkar.

Ett tips: Washington har väldigt mkt F-Award märkte jag. LAX, SFO, IAH är nästan kört. Så du får helt enkelt flyga lite efter där det finns åtgång. Sen vill du välja en rutt, som har stora odds att få nya F. DÅ kollade jag flyertalk post o vilka 747 som har ny konfig, sen slog jag de flyg.regnummerna på flightracker och försökte räkna ut vilka linjer som ofta hade nya 747 Konfig. Därav valet MEX på hemvägen!

Köp KVStool, för att hitta O-Class 14 dagar innan avresa, köper du det idag så kan du börja små spana på linjer som har O-classes till denna veckas avgångar för att försöka hitta ett mönster på vilka destinationer som har awardbiljetter. Därefter, jämför du dess med flighttracker.

GOOD LUCK!!

Mycket trevligt reportage. Att det var en sann flygvän som åkte, speglas av summeringen " flygresan enligt min uppfattning är viktigare än slutdestinationen."
Ser fram emot returresan.

Bonus bijetter med LH F, kan du endast boka tidigast 14 dagar innan utresa. Problemet är att då får du vänta 14 dagar innan hemresan. Så vad jag gjorde var att dag 14 innan utresan så bokade jag LH F, och låste upp dessa säten samt bokade UA F på hemvägen som jag hittade via LHR. När det var 14 dagar kvar till hemresan så ringde jag och avbokade resan, och samtidigt bokade hemresan med LH F.

JAG VET, Sjukt jobbigt sätt och framförhållning saknas! Så kan du resa med kort varsel vilket är ett MÅSTE för att boka F, så är det tyvärr såhär det funkar.

Tack för en trevlig rapport!

Vill bara få klarhet i operationen ovan.

Du bokar alltså 14 dagar för utresa , en t/r med LH F ut och en "backup F" på vägen hem, och sedan 14 dagar före hemresan så ringer du sas och ändrar hemresan till LH F eller avbokar du hela resan och håller tummarna att när du ber dem "boka hela" LH F att det finns kvar eller? Och på detta sätt är själva resan under 2 veckor lång om jag fattar det rätt.

du ringer och ändrar den mot en avgift om 100kr per person. Skulle det skita sig och du inte får tag i en resa med LH, så kan du för 100kr avboka resan och försöka veckan efter med en ny resa. Du får dock INTE påbörjat utresan, vilket innebär att resan inte kan vara längre än 13-14 dagar. Om du inte vill resa med UA F på hemvägen, vill säga. (jag hade inte gjort det)

Swiss F kan du tyvärr glömma, tror inte ens dom finns o få tag på för SAS kunder. (tro mig, jag försökte:))

Förslagsvis så väljer du iaf ena resan via FRA, för att få tillgång till limoservice och FCT!

LH First Class 380 samt 744 (nya konfig) med SAS Poäng (Del 1 med bilder)

Tack, jag har provat swiss F så jag drömmer om LH F o FCT :).
Jag hade turen att få använda 50 k på ORD-ZRH för att få flyga LX F :)

Toppen