Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Miles and more har ju egenheten att medlemsnumret ändras vid statusbyte.
På min bokning gjord som senator ligger det numret kvar och i både appens och pappersversionen av boardingkortet står jag som Senator. Dock blev det stopp i Senatorloungen eftersom min status löpt ut.
Blir intressant att se vad som händer vid nästa resa när bokningen är gjord efter månadsskiftet men fortsatt med mitt gamla nummer från jobbets system.

Uppgraderad till Business hem från Frankfurt var trevligt, men oklart om det var som senator eller bara frekvent gäst?!

Jag har varit Senator fram till månadsskiftet och fått soft landing till Frequent Traveller. Men då jag har ett antal bokade flyg med *A-bolag utanför Lufthansa-gruppen vore det ju trevligt att vara Guld fortsatt.

Jag mailade Turkish då de tidigare erbjudit omedelbar matchning till Elite under 4 månader samt förlängt till 12 månader om man gör en internationell flygning med dem. Nu verkar det dock som att de insisterar på att M&S-kontot ska ha minst en flygning (ej bokning) registrerad för att man ens ska kunna påbörja matchningen. Försökte förklara att mina Turkish-flyg reggats på EB tidigare, men det var inte en godtagbar ursäkt.

Finns det några alternativt mot *A Gold? Kommer inte att hinna flyga med Turkish innan mina andra resor, och är inte säker på att det är värt för 4 månaders matchning. Borde såklart ha hoppat på TAP-tåget i vintras…

Vad får man på LOT som FT?
Det undrar jag också. Det verkar i alla fall ingå ett extra bagage i ekonomiklass, även Economy Saver, precis som för Star Gold.

Cabin ClassSEN, HON, Star Alliance GoldFrequent Traveller
LOT Business ClassAdditionally: 1 piece of baggage, golf equipment, and skisnot applicable
LOT Premium EconomyAdditionally: 1 piece of baggage, golf equipment, and skisnot applicable
LOT Economy ClassAdditionally: 1 piece of baggage, golf equipment, and skis1 piece up to 23 kg
LOT Economy Saver1 piece of baggage up to 23 kg1 piece of baggage up to 23 kg

Jag har några resor bokade som gjordes då jag hade SEN status. Nu är jag frequent traveler och fick ett kort med posten som har ett annat medlemsnummer. Följer mitt nya nummer med i bokningarna som gjordes när jag var SEN? Ser fortfarande allting i appen..

Toppen