Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Jag tänkte på min egen fråga ovanför om Senator är det segaste *G nivån att uppnå. Jag föreställde mig lite stilla att det skulle i själva verket vara SQ, men efter att ha simulerat lite så verkar det vara noterbart enklare att nå KrisFlyer Elite Gold än Senator. Med Y så klarar man sig på 4 ToR CPH-SIN, jämfört med 4 business för Lufthansa för att uppnå motsvarande status.

Aegean är förstås fortfarande det enklaste spåret, men intressant som jämförelse att se hur långt över resten av *A LH sätter ribban.

Jag tänkte på min egen fråga ovanför om Senator är det segaste *G nivån att uppnå. Jag föreställde mig lite stilla att det skulle i själva verket vara SQ, men efter att ha simulerat lite så verkar det vara noterbart enklare att nå KrisFlyer Elite Gold än Senator. Med Y så klarar man sig på 4 ToR CPH-SIN, jämfört med 4 business för Lufthansa för att uppnå motsvarande status.

Aegean är förstås fortfarande det enklaste spåret, men intressant som jämförelse att se hur långt över resten av *A LH sätter ribban.
Måste man inte flyge med Aegean årsvis för att hålla deras *G

Enklaste just nu är TK Elite. 25000 status miles varannat år vilket man bränner av på en billig business med Turken till Hong Kong. Däremot är poängen näst intill värdelösa, men en billig status att upprätthålla om man endast vill ha det för förmåner inom Star Alliance.

Enklaste just nu är TK Elite. 25000 status miles varannat år vilket man bränner av på en billig business med Turken till Hong Kong. Däremot är poängen näst intill värdelösa, men en billig status att upprätthålla om man endast vill ha det för förmåner inom Star Alliance.
Lika svårt att boka något vettigt för poängen som för några år sedan? Vill minnas att man i praktiken ibland behövde åka till ett fysiskt biljettkontor för att få biljetter utställda. o_O

Intressant! Tänker du värdelösa för award-flyg inom star, eller vilket område?
Jag undrar för ibland har jag bokat andra på TK longhaul i ekonomi och noterat att det relativt ofta erbjuds uppgradering via poäng. Tidigt bekräftad uppgradering är rätt värdefullt i min bok, så om den tillgången är hyfsad kan det vara ett bra värde. Har inte haft TK status på många år så jag har ingen koll, bara intresserad av om någon vet hur bra det fungera IRL.

Med de förändringar som meddelades för några månader sedan (men träder i kraft senare i år) trodde jag Aegean nu hade försvunnit som ett realistiskt *A Gold-alternativ för de flesta, med undantag för de som ändå reser till Grekland några gånger per år?
Snart gäller 12 segment med Aegean per år (inte 4) för att återkvalificera som Gold med få miles (18 000, inte 12 000). Återkvalificering enbart på miles gör dem inte intressantare än t.ex. TAP.

Intressant! Tänker du värdelösa för award-flyg inom star, eller vilket område?
Jag undrar för ibland har jag bokat andra på TK longhaul i ekonomi och noterat att det relativt ofta erbjuds uppgradering via poäng. Tidigt bekräftad uppgradering är rätt värdefullt i min bok, så om den tillgången är hyfsad kan det vara ett bra värde. Har inte haft TK status på många år så jag har ingen koll, bara intresserad av om någon vet hur bra det fungera IRL.
Väldigt höga poängpriser efter devalveringen som man genomförde 2024 och begränsad tillgänglighet, samt höga bränsletillägg på bonusresor. Finns några sweet spots t.ex inrikesresor i USA/Kanada där man fortfarande kan få bra värde.

Med de förändringar som meddelades för några månader sedan (men träder i kraft senare i år) trodde jag Aegean nu hade försvunnit som ett realistiskt *A Gold-alternativ för de flesta, med undantag för de som ändå reser till Grekland några gånger per år?
Snart gäller 12 segment med Aegean per år (inte 4) för att återkvalificera som Gold med få miles (18 000, inte 12 000). Återkvalificering enbart på miles gör dem inte intressantare än t.ex. TAP.
Segment går bort för oss som bor på västkusten och har GOT/OSL som hemmaflygplats.

Nyhet för mig, så då får jag hålla med tidigare talare att Turkish är det lättaste alternativet. Tyvärr så upplever jag Turkish eget program så blekt och oflexibelt att det snarare blir så att man får ta sig en funderare på om det verkligen finns något egenvärde i att ha *G. Om man inte har resemönster som placerar en ofta i Tyskland så är det lite parantes på det (ställt i relation till Skyteam).

Kanske fel ställe att fråga på, men vilket program är bäst för att kunna resa för poäng man drar in.
jag vet att det finns massa parametra. Men finns det ngn som kör något annat än Eurobonus och är nöjd med utbud av resor som går att resa. Jag har ca 500 000 Eurobonus som för mig är nästan värdelösa nu. Om jag inte vi ha massa muffins eller pendla GOT-ARN.

Jag ska byta tillbaka till *A och funder på dom olika programmen.

Toppen