Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Har letat med hittat det inte i klartext någonstans; För oss som körde statuschallenge och matchade mot Senator så gäller status till 02/26. Är det till och med sista februari eller till och med sista januari?

Tänkte försöka boka en resa och applicera e-vouchers medan jag fortfarande är Senator, då kan man ringa hotline och få hjälp så inbillar mig att det går lättare att applicera vouchers då.
Statusen gäller till sista februari.

Har letat med hittat det inte i klartext någonstans; För oss som körde statuschallenge och matchade mot Senator så gäller status till 02/26. Är det till och med sista februari eller till och med sista januari?

Tänkte försöka boka en resa och applicera e-vouchers medan jag fortfarande är Senator, då kan man ringa hotline och få hjälp så inbillar mig att det går lättare att applicera vouchers då.

Dock förlorar du inte dina vouchers när status går ut.

Jag säger tack och adjö Miles & More och Senator-status efter lite mer än 1,5 års nyttjande. Det enda som var särskilt bra var väl en gratis incheckad väska på LOT. Undvikit LH-metall men flugit en del Swiss, Austrian och LOT. Loungerna på ZRH och VIE är helt ok. WAW-loungen är riktigt bra nu efter renoveringen. Noll gate-uppgraderingar till Business.

Vad säger ni andra om Senator?

Jag tycker framförallt eVouchers är bra. Har fått igenom ett par uppgraderingar till F den vägen. Annars är det väl i paritet med SAS Diamond bortsett från att det är avsevärt mycket svårare att nå. Recognition ganska ofta i C men även ibland i eco, upplever samma variationer på crew inom LH som SK. Har kvalificerat ett år till och kommer troligtvis göra så även i år. Men lifetime är nog bara att glömma, kommer ta 40år för mig i nuvarande takt.

Jag tycker framförallt eVouchers är bra. Har fått igenom ett par uppgraderingar till F den vägen. Annars är det väl i paritet med SAS Diamond bortsett från att det är avsevärt mycket svårare att nå. Recognition ganska ofta i C men även ibland i eco, upplever samma variationer på crew inom LH som SK. Har kvalificerat ett år till och kommer troligtvis göra så även i år. Men lifetime är nog bara att glömma, kommer ta 40år för mig i nuvarande takt.

Jag har flängt som en idiot på longhaul med LH-gruppen som Senator och då kommer de nästan alltid och säger hej åtminstone. Ibland smugglar de med sig lite choklad och det går ofta att få ett amenitykit från business om man behöver och frågar snällt.

Favoritupplevelsen var ju dock Air Baltic som flyger wetlease åt Swiss. Då kom de bak till mig i nödutgången med en stor chokladkaka och undrade om jag inte ville ha lite champagne också. Då mådde jag bra. :) Eco och glas glas. Det hände mig exakt en gång dock bara.

För mig personligen har M&M "rubbed me the wrong way". Många små-saker som jag inte förstår att det accepteras i något seriöst FF-program.
Jag har skrivit en hel del om det tidigare, men typ

* Svag integration mellan M&M och flygbolagen, knepiga och rent felaktiga integrationer. Typ boka en LH-biljett och LH vägrar erkänna mitt SEN-kort för att de försöker matcha namnet och klarar inte av umlaut ?! Man får absolut inte ringa till flygbolaget om det är ett ärende som M&M sköter eller vice versa. Ingen hjälp och inte ens ett telefonnummer. Det känns som att LH och M&M ser varandra som arga konkurrenter.

* Vid överbokning uppgradering till business men med ekonomi-service. OBS inte att det gjordes sent och mat saknades utan att just jag i business-kabinen skulle servas av den flygvärdinna som jobbade i ekonomi-kabin. Bisarr situation rent socialt.

* Ostrukturerade sajter och oändliga loopar - Just för den som är nybörjare på ett program behövs det tydlig och enkel info, men jag vet inte hur många gånger jag vandrat runt på sajten och läst långa texter som inte ger info för att till sist hitta en länk som leder till en ny text som inte ger svar men en länk tillbaka till där jag var först. Eller få pushen "köpa uppgradering, klicka på din bokningsinfo". Hamnar på en sajt som inte vet vilken bokning jag nyss klickade på, utan mata in på nytt och tryck sök. Efter lång tid få upp bokningen, klicka på den igen, länkas till ny sajt som ... osv osv

Ett par gånger har jag haft det riktigt trevligt ombord, men det har som jag uppfattat det berott på att jag köpt business från början och inte ett dugg på min status. Andra gånger i ekonomi har jag lika gärna kunnat ha Kellogs Gold Corn status och flugit Norwegian, jag har känt mig helt osynlig.

Jag återmatchade ännu ett år med mitt BA Gold denna gång. Jag har haft sjukt bra flax med upgrades till business från tex NY och från MUC. Så för mig har det varit bra.

Deras hemsida är kass och meckigt, plus separat MM med extra login många gånger. Omöjligt att hitta något och skumma timeouts.

Men för 99 euro på matchen från BA så är det svårt att inte köra ett år till för min del.

Eller få pushen "köpa uppgradering, klicka på din bokningsinfo". Hamnar på en sajt som inte vet vilken bokning jag nyss klickade på, utan mata in på nytt och tryck sök. Efter lång tid få upp bokningen, klicka på den igen, länkas till ny sajt som ... osv osv

Alltså just det där har varit sjukt jobbigt. Det de inte berättade för dig är att om det finns uppgradering tillgängligt med poäng så dyker det upp en banner ovanför alla bokningarna man kan klicka på och då kan man trumma igenom uppgradering med poäng eller voucher.

Numera har de uppdaterat infon så det står att om det finns uppgraderingar tillgängligt kommer en banner att visas nedan. Naturligtvis laddar den långsamt.

Sitter i OS Senator lounge i Wien nu och ska strax göra min sista resa som Senator!

Inklusive denna resa har jag under perioden gjort

1st Lufthansa (Ekonomi, Europa)
7st Austrian (Ekonomi, Europa)
2st LOT (Ekonomi, Europa)
1st Eurowings (Ekonomi, Europa)
3st Swiss (2 st Europa varav en i Business och en longhaul Business)

Antal uppgraderingar: noll
Antal Recognition: noll

Håller med @intuition på alla punkter (och makalöst med historien om upppgradering med separat flygvärdinna)

- Väldigt skakig app/hemsida. Ologiskt och massa inloggande som tar en till loopar.
- Märklig koppling ibland mellan bolagen, som Senator får man Lounge on Arrival om man landar i Tyskland och Schweiz men inte Österrike

Kommer inte sakna Senatorkortet särskilt mkt, speciellt när SAS börjat flyga till Wien

Jag säger tack och adjö Miles & More och Senator-status efter lite mer än 1,5 års nyttjande. Det enda som var särskilt bra var väl en gratis incheckad väska på LOT. Undvikit LH-metall men flugit en del Swiss, Austrian och LOT. Loungerna på ZRH och VIE är helt ok. WAW-loungen är riktigt bra nu efter renoveringen. Noll gate-uppgraderingar till Business.

Jag är nöjd men har inte satsat på återkvalificering. Flugit mest Swiss, men även LH, LOT, BRU, och Austrian. 3 uppgraderingar i gate, inkluderat resesällskapet (FT). Annars oftast omplacerade till rad med tomt mittensäte och eller precis bakom business. Har utnttjat SEN lounge i ZRH flest gånger och gillar ffa dusharna, mat/dryck OK. Håller med om WAW-loungen. Blivit uppmärksammad ett par gånger, men väldigt stor variation här, någon gång väldigt bra med välkomnande med mitt namn och dryck i glas och tilltugg i eco men oftast inget alls. Riktigt imponerad av Swiss hantering av försenat bagage, vet nte om det är pga SEN status men en PIR rapport var redan skapad av dem när jag kom till bandet och leverans till hotell + ersättning var smidig (väskan hade inte kommmit med från ZRH)

Toppen