Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Hej jag fick hem ett mail nyss och blev förlängt till Feb 2026 oxå. Hur funkar intjäning nu? Samlar jag status poäng mellan Jan 1, 2025-Feb 28, 2026 för att åter kvala till Senator från March 1, 2026? Vad bli den "normala" tidsperiod för status intjäning efter det?

Insamlingen är per kalenderår. Så din status för nästa period baseras på hur många statuspoäng du har 31/12.

Att man får en eller två extra månader i bonus är nog standard hos de flesta (och ger dig en möjlighet att panikresa ihop förlängning under januari och februari om du inte lyckas under föregående år)

Hej jag fick hem ett mail nyss och blev förlängt till Feb 2026 oxå. Hur funkar intjäning nu? Samlar jag status poäng mellan Jan 1, 2025-Feb 28, 2026 för att åter kvala till Senator från March 1, 2026? Vad bli den "normala" tidsperiod för status intjäning efter det?

Jo man får inget för att tjäna statuspoäng fram till Jan 1.

• Gilla
Reactions: D_B
Fick just ett fysiskt kort från Lufthansa. Vet inte varför men jag trodde man skulle få en baggage tag, om man kvalificerade sig.
Hursomhelst, har jag något som helst behov av kortet? Det räcker väl att mitt nummer finns med i mina bokningar. Och i värsta fall kan jag ju visa mitt nummer i appen.
Eller är Lufthansa så pedantisk att de kräver att se det fysiska kortet?

Vi lyckades tappa bort en väska på ZRH när vi skulle in i taxin igår. Väskan dök upp på hittegodsavdelningen nästa dag. Tack vare Senatorkortet så slapp jag betala en avgift på 30 CHF på hittegodsavdelningen.
IMG_2352.jpeg

Toppen