Här kommer en liten rapport från min Matchningsrese fre-lör till Moldavien. Hakade på Senator Challenge i somras och nu var det dax. Betalade 2840 för 6 ben i Eco Light. Ingen free pre-seating då det inte är en förmån, men det blev ändå bra placering, läs nedan;
Utresa fredag;
ARN-FRA Tidig LH-kärra, seat-block långt fram i kabinen vilket var skönt, fullt med folk - landade i tid vilket gav bra tid i loungen
på A-piren.
FRA-VIE OS-flight och seat-block i mitten av kabinen, också en bra flight MEN kaos på FFT när Langen ATC systemet packade ihop

De lyckades
få igång någon penna och papper-lösning efter 90 min delay (20% kapacitet enl kapten), så lite mindre tid i OS-loungen på VIE
plan 3 men ändå tillräckligt.
VIE-RMO nästa fullbokad, men ändå seat block ! Snyggt jobbat där. I övrigt ingenting speciellt med recognition på något av de tre benen.
Chisinau - Bristol Hotell (ca 1100 inkl frukost) - bra läge mitt i stan, gick ut och mumsade i mig lite middag, ensam på en halvsunkig restaurang
där ägaren var supertrevlig och kunde allt om Moldaviska viner blev kvällen ändå trevlig. Hela staden påminde mig och 80-talets skolresor till
Leningrad. Allting slitet och eftersatt, sjavigt och lysrör överallt men vänliga och tillmötesgående människor. Bra också med de där gamla
trådbussarna som inte skitar ned luften som de gamla sidventilarna i fd Sovjetunionen. En liten spaning var att det byggs en hel del runt
staden, bilarna är hyggligt nya/fräscha och folk pratade engelska - känns som om de vill något. En hel del bilar reggade i Ukraina for också
omkring på gatorna, inte så konstigt i sig. Hotellet var rent och fräscht, frukosten som man kan vänta sig och bra priser på allting. En bonusvar den pågående vinfestivalen som går av stapeln 1:a helgen i oktober - mycket trevlig arrangemang och "alla" vinmakare var där. Bra kvalitet på vinerna
generellt och mycket kärlek och hjärta i dessa flaskor. Finns en del att köpa på systemet om jag läst rätt.
Hemresa lördag;
RMO-VIE OS-flight med 90 min försening (ATC congestion), fullbokat och stökig boarding med sedvanlig gammal öststatsträngsel.
Ingen seat-block på denna flight och personalen var stressad.
VIE-FRA OS-flight igen. På håret att jag missade min connection men här levererade OS verkligen, en liten minibuss hämtade 6 pax på plattan direkt
och körde oss till VIE-FRA flighten som de försenade med 30 minuter så att vi kom vidare. Dessutom fick jag en uppgradering till C-klass
vilket blev kanon då loungetiden gick åt skogen. Bra jobbat där OS och trevlig purser och personal framför skynket.
Hade 2,5 h transfer som spenderades i Senator-loungen på A-piren.
FRA-ARN LH kvällskärran som var nästan fullbokad, men ändå seat-block vilket vad kanon.
Sammanfattningsvis så tycker jag att sex legs på 36 timmar är lite väl maxat men funkar om det inte blir för mycket delay - då kan en trevlig MR resa plötsligt omvandlas till något helt annat, ECO Light ger inte mycket i förmåner, men priset är ju därefter. Autoseatingen blev riktigt bra, sedan en bonus uppgradering pga SEN statusen var en positiv överraskning. Fun facts är att Moldavien är Europas minst besökta land av turister, och jag förstår varför - finns väldigt lite att göra i Chisinau förutom att prova vin och titta på lite öststatsarkitektur a la 80-talets Sovjet. Nu väntar jag med spänning på att mina sex legs skall ramla in på mitt nystartade Senator M&M konto.