Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Jag matchade från EBG till SEN, men kommer nog inte fixa sex segment. Min familj matchade EBS till FTL och de har gjort två segment och ser giltighet till 2026 på web. Vad tror ni om jag flyger två segment, chans att få FTL till 2026 eller är det SEN till 2025 och sen slut?
Det är olika matchningar. Möjligtvis att du kan prata med M&M.

Försökte hitta tillbaka villkoren men kampanjen är avslutad så hittade inte och frågar er experter istället då jag saknar ett segment. Kommer detta segmentet räknas med då det är ett LH nummer eller måste det vara operated av en av Lufthansagruppens bolag (Lufthansa, Swiss etc.)?

LH 6956
operated by Tap Air Portugal
AIRBUS A321
Economy

Försökte hitta tillbaka villkoren men kampanjen är avslutad så hittade inte och frågar er experter istället då jag saknar ett segment. Kommer detta segmentet räknas med då det är ett LH nummer eller måste det vara operated av en av Lufthansagruppens bolag (Lufthansa, Swiss etc.)?

LH 6956
operated by Tap Air Portugal
AIRBUS A321
Economy
Ditt flyg är TP573. Kommer ej att räknas.

Då ramlade mina sex legs från helgen in på Senator kontor med 222 nummer. LH på två och operated by OS resterande fyra. Återkommer när det kommer en förlängning av status till 2/26. Någon som vet hur lång tid det brukar ta ?

London till Milano bokat via Bryssel för att få in lite legs, skulle fått in 4 på denna tur retur resa och har redan ett leg sedan tidigare så skulle behövt lösa något i november för att nå 6 st. Kort connection i Bryssel och förseningar på heathrow som vanligt ledde till missad connection och ombokad till imorgon bitti, frågade damen som satt vid datorn om man kanske inte kunde få sig en mellanlandning i Frankfurt istället för direktflyget och svaret blev en fundersam blick men efter några sekunder fick man istället till det 6 benet och senator kommer bli förlängt när denna resa är färdig senare i veckan. Nu ska vi bara se till att få 600€ för missad connection och det här blir en väldigt bra kväll. Flickvännen tycker man är helt skogstokig men glad att hon slipper följa med på en lång-helg i München eller Frankfurt i november. Nu en kort natt på Marriott för att närma sig titanium elite!

London till Milano bokat via Bryssel för att få in lite legs, skulle fått in 4 på denna tur retur resa och har redan ett leg sedan tidigare så skulle behövt lösa något i november för att nå 6 st. Kort connection i Bryssel och förseningar på heathrow som vanligt ledde till missad connection och ombokad till imorgon bitti, frågade damen som satt vid datorn om man kanske inte kunde få sig en mellanlandning i Frankfurt istället för direktflyget och svaret blev en fundersam blick men efter några sekunder fick man istället till det 6 benet och senator kommer bli förlängt när denna resa är färdig senare i veckan. Nu ska vi bara se till att få 600€ för missad connection och det här blir en väldigt bra kväll. Flickvännen tycker man är helt skogstokig men glad att hon slipper följa med på en lång-helg i München eller Frankfurt i november. Nu en kort natt på Marriott för att närma sig titanium elite!

Det har annars rapporterats i tråden att segment som man fått enligt original routing credit räknats när man blivit ofrivilligt ombokad.

Någon med erfarenhet av förlängning av status match för Frequent Traveler? Fick snabbt status match från Silver men trots 2 segments med Lufthansa i Business Class måndag 30 sept (porto-munchen-stockholm) har jag fortfarande inte fått Frequent Traveler förlängt. Miles blev krediterad efter 2 dagar. Kan problemet vara att jag köpte biljetten via TAP och skulle ha flugit hem med TAP, men blev ombokad till LH flyg ungefär en månad innan resan startade?

Toppen