Stämmer inte, åkte LH igår på Star Alliance award bokat genom EB, lade in mitt M&M och Senator-status visades korrekt på boardingkortet. Däremot har jag haft problem på andra resor där jag först hade EB-nummer men sedan försökt ändra till M&M.Kan någon bekräfta att det det som tidigare rapporterats dvs. att om man har en EB-poäng bonusresa med en Star Alliancebokning så har man inte Senatorstatus under resan även om man ändrat till M&M-numret?
Jag kan bekräfta det också. Åkte med familjen EB-award i juni med Lufthansa C till USA och lade in min nyhmatchade Senatorstatus (istället för EB-nummer) som visades på boardingkortet. Jag blev inbjuden till Senatorloungen (fick tacka nej pga för många barn) och välkomnades med namn av purser ombord.Stämmer inte, åkte LH igår på Star Alliance award bokat genom EB, lade in mitt M&M och Senator-status visades korrekt på boardingkortet. Däremot har jag haft problem på andra resor där jag först hade EB-nummer men sedan försökt ändra till M&M.
Se till att ha Miles and more numret inlagt som FQTS så skall det funka med statusenKan någon bekräfta att det det som tidigare rapporterats dvs. att om man har en EB-poäng bonusresa med en Star Alliancebokning så har man inte Senatorstatus under resan även om man ändrat till M&M-numret?
@palmen har redovisat för detta ett antal gånger på forumet. Kundnumret måste vara korrekt registrerat på flera olika Amadeus/Sabre poster benämnt FQST/FSQV/FQSTLGBT etc. Om detta inte är inlagt över hela registret så kan du få Senator förmånen, men fortfarande krediterat till t.ex. EB om du la in det vid bokning.Kan någon bekräfta att det det som tidigare rapporterats dvs. att om man har en EB-poäng bonusresa med en Star Alliancebokning så har man inte Senatorstatus under resan även om man ändrat till M&M-numret?
Jag lyckades nu i veckan på min eurobonus bokning med 3 LH flighter få in Senator status på 1 av 3 flyg via Lufthansas manage my booking, fråga mig inte hur det gick till att det bara hamnade på ena flighten...@palmen har redovisat för detta ett antal gånger på forumet. Kundnumret måste vara korrekt registrerat på flera olika Amadeus/Sabre poster benämnt FQST/FSQV/FQSTLGBT etc. Om detta inte är inlagt över hela registret så kan du får Senator förmånen, men fortfarande krediterat till t.ex. EB om du la in det vid bokning.
Det stora problemet är att lojalitetsprogramen endast har en (1) ruta där man kan registrera sitt lojalitetsprograms kundnummer på och det är höjt i dunklet hur det sedan sparas ned över samtliga av dessa fält.
Jag lyckades nu i veckan på min eurobonus bokning med 3 LH flighter få in Senator status på 1 av 3 flyg via Lufthansas manage my booking, fråga mig inte hur det gick till att det bara hamnade på ena flighten...