Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Tvivlar starkt på att det finns 100.000 EB medlemmar som har 10 flygsegment om året. Lägg därtill att det är nog endast en fraktion som kommer ta del av kampanjen.

Det är lätt att bli hemmablind från businessclass.com, vi representerar en väldigt extrem, mindre andel av alla resenärer.
Exakt, för det mesta bokar jag ganska tätt inpå med arbete, nästa veckas resor ordnade jag t ex med agenten för någon dag sedan. Denna veckas likaså i tidsrum. Ofta ganska fullt vid bokning numera men ”EBD seats” oftast lediga.

Fatta hur jobbig status det är att få utan galet jobbresande shorthaul alternativt generös privatbudget med boende i t ex USA och antal longhauls per period i C. Givetvis enklare med jobbresor longhaul, men det borde vara en bit under 1% av folket med EBD i Skandinavien. Varför jag inte jämför med Guld är ju att Senator har liknande svårighetsgrad att behålla efter feb -26.

Går eventuellt att lösa vid check in annars. Be de lägga in status där.
Att lägga in M&M Senator på en eurobonus award är inga problem i sig. Men segmenten räknas inte in och ger 0 poäng som award.

Ser det som högst osannolikt att awards skulle räknas in i challenge, men vem vet skulle ju kunna vara så då det inte explicit står något om att det ska vara en revenue biljett.

Tvivlar starkt på att det finns 100.000 EB medlemmar som har 10 flygsegment om året. Lägg därtill att det är nog endast en fraktion som kommer ta del av kampanjen.

Det är lätt att bli hemmablind från businessclass.com, vi representerar en väldigt extrem, mindre andel av alla resenärer.
Det påstods här på forumet att Miles & More kreditkort hade 600 kunder. Jag tvivlar på att så många nappar på erbjudandet om statusmatch i Sverige.

De allra flesta ute i den riktiga världen kommer bedöma om erbjudandet är något för dem och konstatera ifall de når Senator hos LH eller ej. Beroende på svaret kommer de agera. Utöver det kommer ett fåtal personer ur "internetmiljön" att hoppa på statusmatchen och betala LH Group några tusenlappar för att flyga några segment de annars inte skulle ha flygit för att få ha Senator i drygt ett år.

Det påstods här på forumet att Miles & More kreditkort hade 600 kunder. Jag tvivlar på att så många nappar på erbjudandet om statusmatch i Sverige.

De allra flesta ute i den riktiga världen kommer bedöma om erbjudandet är något för dem och konstatera ifall de når Senator hos LH eller ej. Beroende på svaret kommer de agera. Utöver det kommer ett fåtal personer ur "internetmiljön" att hoppa på statusmatchen och betala LH Group några tusenlappar för att flyga några segment de annars inte skulle ha flygit för att få ha Senator i drygt ett år.
Med tanke på vad man läser i andra grupper online så gissar jag på att det kommer vara 1000-tals som matchar. Några gör det bara för att och tappar statusen 2025, men många kommer klämma in 6 segment också.

Folk i dessa grupper vill ju tom betala för matchning till Flying Blue trots de är EBG. Och de gick bananas över Finnair matchning nu senast.

Vilken tur att du helgarderade dig med att argumentera för allt möjligt, från ingen matchning till en svår challenge. Absolut inte Senator för EBG.

Ja, jag är hemsk som ändrar mig efterhand som ny information kommer fram och man funderar på saker och ting själv. Tänk att vara mottaglig för nya idéer och information.

Toppen