Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Liten spoiler. Det finns kända bloggare som läser här så jag är rätt säker det inte tar mer än imorgon de skriver om detta och då förstörs challengen säkert…LH noterar och kommer med reviderad version…
Exakt min tanke!

Bara för man har tillgång till konfidentiell information behöver inte denna information spridas publikt,
Snarare tvärt om, om man har ambitioner att erhålla konfidentiell information framgent.

Exakt min tanke!

Bara för man har tillgång till konfidentiell information behöver inte denna information spridas publikt,
Snarare tvärt om, om man har ambitioner att erhålla konfidentiell information framgent.

Jag är ganska säker på att personen inte spred det utan medgivande av just de anledningarna. Då kan man sen kolla reaktionerna och ändra grejer innan det blir publikt.

Undrar om man efter de 6 segmenten när man får statusen förlängd till FEB26 också kommer få upgrade vouchers precis som när man kvalificerar/ återkvalificerar den ”hårda” vägen..
”After qualification as a Senator, as well as when your status is renewed, you’ll receive two eVouchers on each occasion, with which you can fly one class higher.”

Har fyra legs bokade i augusti med LH group, en tanke jag har, hur lång tid kommer det att ta innan LH har hunnit registrerat alla ansökningar. (ingen behöver informera att detta görs inte manuell)
Det finns tydligen 5 miljoner medborgare i Skandinavien som har Eurobonus, undrar hur många som har EBS och högre status av dessa?
De kommer förmodligen bli något 100 tusen som kommer söka matchningen

Har fyra legs bokade i augusti med LH group, en tanke jag har, hur lång tid kommer det att ta innan LH har hunnit registrerat alla ansökningar. (ingen behöver informera att detta görs inte manuell)
Det finns tydligen 5 miljoner medborgare i Skandinavien som har Eurobonus, undrar hur många som har EBS och högre status av dessa?
De kommer förmodligen bli något 100 tusen som kommer söka matchningen

Tvivlar starkt på att det finns 100.000 EB medlemmar som har 10 flygsegment om året. Lägg därtill att det är nog endast en fraktion som kommer ta del av kampanjen.

Det är lätt att bli hemmablind från businessclass.com, vi representerar en väldigt extrem, mindre andel av alla resenärer.

Har fått detta via släkting på LH. Detta publiceras enligt uppgift den 6/6/24 ;)

Min analys.

Förutsatt att erbjudandet står kvar så är det generöst, men inte ologiskt. Detta är den typ av pitch som LH måste göra för att kunna konkurrera på den skandinaviska marknaden om hög-status resenärer.

För min egen del så genererar jag cirka 50-60 flygsegment om året, nästan allt affärsrelaterat i Y-klass. För mig så har perks relaterat till status (främst lounge och sätesval) gjort att varenda resa jag bokat under senaste reseår har varit inom *A även där det funnits smidigare lösningar utanför alliansen. Det har gått så långt att där skillnader i pris har varit så stora att företagets resepolicy ej tillåtit val med *A så har jag ändrat mina datum för att hamna inom policy (och *A).

Utifrån den bakgrunden så har det varit ett självklart val att följa med SAS till Skyteam. Med LHs presumptiva status match är jag ej så säker längre...
I princip garanterad Senator till Feb 2026? Det är ett jäkligt attraktivt erbjudande. Det är nog inga problem för mig att lösa 45 segment (EBG) på SAS utöver 6 segment till M&M, men om jag står och väger mellan *A och Skyteam nätverk med samma nivå av perks så kan jag med handen på hjärtat säga att *A står starkare. Hade det bara vart elite-perks i ekvationen så är det en grej, men sen kommer poängintjäningen in också. De flesta frequent flyers vet att det är bättre att poola resurser i ett program/allians än att sprida ut på multipla. Endast en ytterst liten klick av whales kan konsekvent generera väsentlig andel poäng hos flera allianser.

Jag tror LH helt enkelt med detta kastar handsken på marken. En svagare matchning hade garanterat att striden var över redan innan den börjat.

Toppen