Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Trevligt:)
IMG_0179.jpeg

Testade att boka med nya senator-nummret tex på SAS och A3. Systemet känner inte av *A-statusen än. Tar väl några dygn innan det är uppdaterat överallt.

Ingen Senator i appen för mig.

Så jag var ju tvungen att kolla.

Senator på webben :)

Som skrivet, det tar nog ett tag innan det är uppdaterat överallt. Själv behöver jag det inte förrän om ett par veckor, så jag har ingen brådska :)

Då har även min status uppdaterats till Senator, vältimat som sagt med tanke på POZ-FRA-MUC-GOT imorgon. :cool:

Märker att på bordingpass så står det däremot lite ocermoniellt endast M/M medans med EBG inlagt så synns det lite mer gentila SK*G, ni som har vart med förut kanske kan bekräfta att detta är precis som det ska, eller identifieras man som Senator på boardingpass?

Något relaterad fråga - Hur tidigt i förväg släpps prioritysäten till Senatorer på LH longhaul? (MUC-BKK/SIN-MUC)

EDIT: I Lufthansa appen så ges ingen indikation på boardingpass om status, men i Google Wallet så står det Priority Boarding. Lustigt att Google ger bättre info än officiellt medel.

Last edited:
Jag är redan Senator så har inte sökt status match för mitt EBD.

Ni som fått status match, har dom bara ändrat status eller också gett er motsvarande Points och Qualifying points.

Om det sistnämnda så kanske det kan vara värt att prova och se om jag får några fler Points.

Några andra Senators som testat?

Jag är redan Senator så har inte sökt status match för mitt EBD.

Ni som fått status match, har dom bara ändrat status eller också gett er motsvarande Points och Qualifying points.

Om det sistnämnda så kanske det kan vara värt att prova och se om jag får några fler Points.

Några andra Senators som testat?

Har inte fått några poäng och det låter oerhört osannolikt att det skulle ges.

0 Points, 0 Qualifying Points.

I LH Appen krävdes "drag-ner-för-refresh", M&M appen uppdaterades när jag öppnade.
Blir väl att flyga till London via omvägar nu då, när EBG är klart och EBD utomräckhåll för nästa år.

Toppen