Senaste nytt

Lufthansa business nya matkonceptet HEIMAT

Kris

Medlem
Lite heimatskäk från igår. På Heimatsfronten intet nytt...

BCN-MUC (München frukost)
20220417_080702.jpg



MUC-CPH (lunch)
20220417_110805.jpg



Non-heimat child meal som referens. Den omåttligt populära musefterrätten still going strong (förutom att ett öra fallit av...)

20220417_080402.jpg


20220417_110834.jpg
 

Nilann

Medlem
Fick denna Heimat Frankfurt förra veckan mellan FRA-ARN
Detta va katastrof...
En bit romansallad, tre stycken potatishalvor som skulle ha någon sorts bacon till, det fanns bokstavlien ETT KORN bacon.



Visa bifogad bild 128407
Håller med, vi fick denna både GOT-MUC och MUC-GOT i förra veckan. Efterrätten var OK, och att dricka i glas-glas och få maten (?) på porslin med riktiga bestick är ändå trevligt.
 

Rickard_O

Medlem
Håller med, vi fick denna både GOT-MUC och MUC-GOT i förra veckan. Efterrätten var OK, och att dricka i glas-glas och få maten (?) på porslin med riktiga bestick är ändå trevligt.
I detta fallet kunde jag faktiskt inte bry mig mindre om det är porslin och silverbestick jag äter med, när det ändå inte går att äta spelar det mindre roll.
Äter hellre en god rätt med händerna än en bajskorv med silversked.
 

mha321

Medlem
Dagens frukostbuffet (japp, det ansåg de vara benämningen) på LEJ-MUC. Ofantligt trötta brödbitar. Pålägget? Tre tunna skivor morot och majonnäs...

5f814e7e54239b7dac8255e5bf03896a.jpg
545a5d23979074bf1793f42a6f3fd05c.jpg
 
  • Gilla
Reactions: hco
Dagens frukostbuffet (japp, det ansåg de vara benämningen) på LEJ-MUC. Ofantligt trötta brödbitar. Pålägget? Tre tunna skivor morot och majonnäs...

5f814e7e54239b7dac8255e5bf03896a.jpg
545a5d23979074bf1793f42a6f3fd05c.jpg
Hela poängen med heimatkonceptet tycks vara att se till att kunderna inte åker business eller om de så måste ska de söka sig till ett annat bolag. Den här förändringen är så himla tråkig. Det var långt ifrån perfekt innan heimat men det var ändå okej.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kimmen00

Medlem
Hela poängen med heimatkonceptet tycks vara att se till att kunderna inte åker business eller om de så måste ska de söka sig till ett annat bolag. Den här förändringen är så himla tråkig. Det var långt ifrån perfekt innan heimat men det var ändå okej.

Ja alltså Heimat till från Marseille via fra i veckan va ju helt uselt. En tråkig laxbit på några torra majsfritters med en rödbeta. (på 2 av flighterna). På de andra var det nån grönsaksröra..
Typ oätligt. Fattar inte hur de lyckas med så dålig mat.
 

chazzie

Medlem
Det verkar som jag måste ha haft tur på mina 4 flighter, kan faktiskt inte klaga på någon av dem, men bilder ovan skvallrar ju om... varierande kvalité om vi uttrycker oss diplomatiskt...
 

mha321

Medlem
På ett sätt påminner det lite om den tidiga tiden med sas kuben - allting ska vara lite mer udda och lite mer fancy än vad man faktiskt klarat av att leverera. (dock utan den idiotiska lådan såklart). Det som gjort att sas måltider faktiskt är lite mindre dåliga nu tycker jag delvis kan förklaras med att de är enklare...

På vägen hem från München var det en halvtorr laxbit och lite gurka. Inte mycket att hänga i granen. Måltiden mellan Frankfurt och Leipzig för några dagar sedan gav istället flashback till SAS Fresh Bite som de körde ett tag, både i fråga om storlek och kvalitet.

Däremot desserten på två av de var riktigt riktigt bra (den med choklad med choklad och en extra choklad, typ).
 
Toppen