Senaste nytt

Lufthansa Business Frankfurt-Bangkok

Julia K

Medlem
Tänkte boka business på en flygning mellan Frankfurt och Bangkok. Har inte flugit business innan, så jag är total rookie. o_O Någon som har lite info om business på den sträckan? Som jag har förstått finns det på långa flygningar olika business (ny och gammal) hos LH. Tror jag såg det någonstans på nätet men nu hittar jag det inte.
Kan man alltid fälla sätet till plant i Lufthansa business?

Står att det är en Airbus A380-800.
 

danielhog

Medlem
Hej @Julia K!

Välkommen till forumet.

Vad undrar du över för info? Det är lättare att svara på specifika frågor, snarare än att rabbla lite på måfå. Det blir också lättare för dig att söka både här, på Google och på lufthansas hemsida om du vet vad du undrar :)

Och för att svara på din fråga, Lufthansa business, eller klass ”C” som det ofta benämns på forumet, på din sträcka går att fälla till helt plan säng.
 

filip23

Medlem
Flög FRA-MIA för några veckor sen i Lufthansa C med 380. Bifogar lite bilder från 21H och K så kan du se.
 

Attachments

  • E6F6B064-00F0-411A-BF77-8B6EFE30C133.jpeg
    E6F6B064-00F0-411A-BF77-8B6EFE30C133.jpeg
    53 KB · Visningar: 395
  • C4E3C6DD-8E34-4AF8-8D81-7989A9FB6C5B.jpeg
    C4E3C6DD-8E34-4AF8-8D81-7989A9FB6C5B.jpeg
    63,5 KB · Visningar: 391
  • 9E24B43B-4E02-4CF3-A443-E14B918D14EC.jpeg
    9E24B43B-4E02-4CF3-A443-E14B918D14EC.jpeg
    53,2 KB · Visningar: 428
  • EB4138C0-F209-4831-B1F9-3F5B8C600812.jpeg
    EB4138C0-F209-4831-B1F9-3F5B8C600812.jpeg
    55,3 KB · Visningar: 407

InTheWind

Medlem
Tänkte boka business på en flygning mellan Frankfurt och Bangkok. Har inte flugit business innan, så jag är total rookie. o_O Någon som har lite info om business på den sträckan? Som jag har förstått finns det på långa flygningar olika business (ny och gammal) hos LH. Tror jag såg det någonstans på nätet men nu hittar jag det inte.
Kan man alltid fälla sätet till plant i Lufthansa business?

Står att det är en Airbus A380-800.

Det finns plenty på nätet i detta sammanhang. Här är ett exempel:
 

Julia K

Medlem
Tack för alla svar! Och snabbt gick det :)
Så som det ser ut på bilderna och i youtube-klippet är ju så som jag hoppas på att det ser ut. Har också sett detta på nätet när jag sökt.

Jag hade fått för mig att inte alla deras A380 fått ”nya” business class. Att några sträckor fortfarande trafikeras med ”gamla” business. Men nu inser jag och min snurriga hjärna blandade ihop det med Singapore Air... :( Dom har både ny och gammal business!

Då är min nya fråga; någon som vet om Singapore Air har ny eller gammal business mellan Frankfurt och Singapore?
(Om jag flyger till Singapore eller Bangkok har ingen betydelse för jag ska ändå vidare och inte stanna i något av länderna.)

Mitt första inlägg i forumet och det blev fel direkt, sorry! :-D
 

Tonton

Medlem
Då är min nya fråga; någon som vet om Singapore Air har ny eller gammal business mellan Frankfurt och Singapore?



SQ25 flygs alltid av en A380 och har gamla business (Nya business- och Firstkabinen flygs just nu på sträckorna SIN-SYD/HKG/LHR/PVG/ZRH T/R). Jag fullkomligt älskar Singapore Airs gamla Business på A380n! Föredrar plats 96A/K alla dagar i veckan på A380n i gamla business före en plats i Singapores Airs nya business.

SQ325 brukar flygas av en en B777W. Om det är gamla eller nya business class på denna sträcka vågar jag inte svara på - utan överlåter det till någon annan.

För övrigt rekommenderar jag både Singapore och Thai framför Lufthansa i business om du flyger ensam, eftersom säteskonfigurationen är 1-2-1 på de förstnämnda, medans Lufthansa har 2-2-2.

Välkommen hit förresten :)
 

Julia K

Medlem
Återigen, tack för snabba och bra svar! :)
Jag flyger inte ensam, det är min man och jag som ska flyga.
Destinationen är Kambodja från Göteborg så det blir en första mellanlandning i Europa och sen en långflygning till Asien innan ett sista litet skutt till Kambodja.
Det jobbiga med att resa lite längre är ju alltid flygresan så därför har vi bestämt att det blir business hädanefter.
Finns några olika alternativ på långflygningen till ungefär samma pris och restid och eftersom vi är hyfsat flexibla så försöker jag ju välja det alternativ som ger oss bekvämast resa :rolleyes:

Lufthansa A380-800 via Frankfurt och Bangkok
Cathay Pacific 777-300ER via London och Hong Kong
Cathy Pacific A350-900 via Bryssel och Hong Kong
Singapore Air 777-300ER via Köpenhamn och Singapore
Singapore Air A380-800 via Frankfurt och Singapore
SWISS 777-300ER via Zurich och Bangkok

Några tips? :) Att kunna fälla sätet helt platt låter ju helt klart trevligt. Att få några timmars sömn på flygningen är nog det som är viktigast för oss.
 

Tonton

Medlem
Återigen, tack för snabba och bra svar! :)
Jag flyger inte ensam, det är min man och jag som ska flyga.
Destinationen är Kambodja från Göteborg så det blir en första mellanlandning i Europa och sen en långflygning till Asien innan ett sista litet skutt till Kambodja.
Det jobbiga med att resa lite längre är ju alltid flygresan så därför har vi bestämt att det blir business hädanefter.
Finns några olika alternativ på långflygningen till ungefär samma pris och restid och eftersom vi är hyfsat flexibla så försöker jag ju välja det alternativ som ger oss bekvämast resa :rolleyes:

Lufthansa A380-800 via Frankfurt och Bangkok
Cathay Pacific 777-300ER via London och Hong Kong
Cathy Pacific A350-900 via Bryssel och Hong Kong
Singapore Air 777-300ER via Köpenhamn och Singapore
Singapore Air A380-800 via Frankfurt och Singapore
SWISS 777-300ER via Zurich och Bangkok

Några tips? :) Att kunna fälla sätet helt platt låter ju helt klart trevligt. Att få några timmars sömn på flygningen är nog det som är viktigast för oss.

Samlar ni poäng? Det kan ju såklart vara en del av ekvationen! Om vi bortser från poänginsamling osv, så skulle jag personligen välja Singapore Air eller Cathay Pacific!

Min röst är definitivt Singapore Air med A380 - men då ska ni se till att ni väljer platserna längst bak i kabinen för ultimat upplevelse och ökad mysfaktor. Cathay har hört mycket bra om dom, men jag har själv inte flugit med dom ännu. Tror både @bnr och @Ricci har testat dom i business - så de kanske kan hjälpa till i valet.

Om ni vill kunna sova lite på planet är kanske en kvällsflight från Europa att föredra. Då landar ni lite efter lunchtid i Asien. Kolla på tiderna för de flighter ni har kollat på - då det såklart bör vara en del av beslutsprocessen :)
 
Toppen