Lufthansa Boeing 747-400 retrofit

Skall flyga hem från SEA på torsdag, loggade bara in för att kolla bokningen och då hade de släppt platserna på övre däck, som är i class F konfig. Så det blir de stolarna med C-service om allt fungerar. Skall bli trevligt.

/g

gilius skrev:Skall flyga hem från SEA på torsdag, loggade bara in för att kolla bokningen och då hade de släppt platserna på övre däck, som är i class F konfig. Så det blir de stolarna med C-service om allt fungerar. Skall bli trevligt./gKlicka för att utvidga...
Sitter och skall boka en flight till SEA i Augusti. LH ligger bra till med tider och pris. Är alla deras 747-400 retrofittade till nya Business nu? Om inte, flyger de normalt FRA<>SEA med en retrofittad 747-400?

Vad jag vet finns det bara nya business på 747-400 nu. Och alla jag känner som flugit Lufthansa till Seattle sista tiden har fått det ombord på 747-400.

gilius skrev:Tror inte de har några 747-400 kvar, de skrotade den jag flög med 1 månad senare, sept 2015. Det bli i så fall 747-8 och de skall vara up to date.Klicka för att utvidga...
Hmm, är det så illa? Jag trodde faktiskt de hade kvar 747-400, men du kanske har rätt i att det bara är 747-8 som flyger numera.

edit: Kollade i ExpertFlyer och det är 747-400 som flyger till Seattle.

hg1980 skrev:Sitter och skall boka en flight till SEA i Augusti. LH ligger bra till med tider och pris. Är alla deras 747-400 retrofittade till nya Business nu? Om inte, flyger de normalt FRA<>SEA med en retrofittad 747-400?Klicka för att utvidga...
Mig veterligen är alla Lufthansas plan uppdaterade med "nya" business som inte är så ny längre visserligen. Den har varit med ett tag

hg1980 skrev:Sitter och skall boka en flight till SEA i Augusti. LH ligger bra till med tider och pris. Är alla deras 747-400 retrofittade till nya Business nu? Om inte, flyger de normalt FRA<>SEA med en retrofittad 747-400?Klicka för att utvidga...
Jag tror att alla Lufthansa egna plan har nya Business class stolar redan. I alla fall enligt en tråd på FlyerTalk.

New Business class Line- or Retrofit / routes etc. - FlyerTalk Forums

FlyerTalk skrev:Aircraft with new C seats- All aircraft in operation are retrofittedKlicka för att utvidga...
På Privatairs plan vet jag dock inte.

Back