Ok att vara inne på en icke politisk arena såsom OS, Star Wars eller Hello Kitty, men här är man inne på politiska frågor som lämpligen löses av politikerna och inte av flygbolagen. Har som tidigare nämnt inget alls emot Pride eller regnsbågsflagor, och det är bra att politikerna arbetar med jämställdhet. Nästa gång är det andra samhällsgrupper som är svaga och ska uppmärksammas. Min poäng är att flygbolag ska hålla sig till sin kärnverksamhet och mindre till politiska frågor, som dessutom gör att priset på biljetten ökar. Istället borde ledningen satsa på exempelvis nya linjenät eller en utökad service. Men uppenbarligen gör Lufthansas ledning en annan bedömning. Jag som resenär ifrågasätter förstås prioriteringen. Hade gärna sett satsningar på bättre upplevelse ombord eller nya destinationer.Marknadsföring såklart. Alla företag profilerar sig på olika sätt i olika sammanhang man vill associeras med. Att Lufthansa vill associeras med Pride i Tyskland är inte konstigare än att de associerar sig med diverse fotbollskupper. Eller att Air France associerar sig med OS. Eller att ANA flyger omkring med Star Wars eller Hello Kitty. Eller BRA som flög med Fotbollsförbundets färger.
Att attrahera nya kunder är ju verkligen kärnverksamhet.
Ok att vara inne på en icke politisk arena såsom OS, Star Wars eller Hello Kitty, men här är man inne på politiska frågor som lämpligen löses av politikerna och inte av flygbolagen. Har som tidigare nämnt inget alls emot Pride eller regnsbågsflagor, och det är bra att politikerna arbetar med jämställdhet. Nästa gång är det andra samhällsgrupper som är svaga och ska uppmärksammas. Min poäng är att flygbolag ska hålla sig till sin kärnverksamhet och mindre till politiska frågor, som dessutom gör att priset på biljetten ökar. Istället borde ledningen satsa på exempelvis nya linjenät eller en utökad service. Men uppenbarligen gör Lufthansas ledning en annan bedömning. Jag som resenär ifrågasätter förstås prioriteringen. Hade gärna sett satsningar på bättre upplevelse ombord eller nya destinationer.
Icke-politiska arenan Olympiska Spelen? Du skämtar väl? Fotbolls-VM?Ok att vara inne på en icke politisk arena såsom OS, Star Wars eller Hello Kitty, men här är man inne på politiska frågor som lämpligen löses av politikerna och inte av flygbolagen. Har som tidigare nämnt inget alls emot Pride eller regnsbågsflagor, och det är bra att politikerna arbetar med jämställdhet. Nästa gång är det andra samhällsgrupper som är svaga och ska uppmärksammas. Min poäng är att flygbolag ska hålla sig till sin kärnverksamhet och mindre till politiska frågor, som dessutom gör att priset på biljetten ökar. Istället borde ledningen satsa på exempelvis nya linjenät eller en utökad service. Men uppenbarligen gör Lufthansas ledning en annan bedömning. Jag som resenär ifrågasätter förstås prioriteringen. Hade gärna sett satsningar på bättre upplevelse ombord eller nya destinationer.
Ok att vara inne på en icke politisk arena såsom OS, Star Wars eller Hello Kitty, men här är man inne på politiska frågor som lämpligen löses av politikerna och inte av flygbolagen. Har som tidigare nämnt inget alls emot Pride eller regnsbågsflagor, och det är bra att politikerna arbetar med jämställdhet. Nästa gång är det andra samhällsgrupper som är svaga och ska uppmärksammas. Min poäng är att flygbolag ska hålla sig till sin kärnverksamhet och mindre till politiska frågor, som dessutom gör att priset på biljetten ökar. Istället borde ledningen satsa på exempelvis nya linjenät eller en utökad service. Men uppenbarligen gör Lufthansas ledning en annan bedömning. Jag som resenär ifrågasätter förstås prioriteringen. Hade gärna sett satsningar på bättre upplevelse ombord eller nya destinationer.
Jag hade personligen reagerat oerhört positivt om jag kommit ombord och mötts av denna regnbågsinredning! Alltså en mycket positiv ombordupplevelse för min del.Flög denna ARN - MUC 16:e september. Tyckte bara det var kul.
Visa bifogad bild 158010 Visa bifogad bild 158011