Senaste nytt

Lovehansa på Lufthansa flygplan?

ulagun

Medlem
Satt och slöade på loungen i GOT igår em. då hustrun pekade på ett plan som taxade in
"Vilket bolag är detta, aldrig sett förut?
Såg ut som vanligt LH airbus men istället för Lufthansa logan stod det Lovehansa med L:et i regnbågsfärjer.

Lägger inga värderingar i detta och undviker all diskussion.
Funderar dock vad Lufthansa håller på med
Tidigare Heimat konceptet med anspelning på det tyska (kanske främst gamla öst-delen med tanke på den DDR inspirerade oaptitliga mat som serverades)
Så nu från framhäva det tyska till ett regnbågs flygbolag.

Har de bytt ut hela PR avdelningen ?
Nyfiken vad som kommer härnest.
 
Satt och slöade på loungen i GOT igår em. då hustrun pekade på ett plan som taxade in
"Vilket bolag är detta, aldrig sett förut?
Såg ut som vanligt LH airbus men istället för Lufthansa logan stod det Lovehansa med L:et i regnbågsfärjer.

Lägger inga värderingar i detta och undviker all diskussion.
Funderar dock vad Lufthansa håller på med
Tidigare Heimat konceptet med anspelning på det tyska (kanske främst gamla öst-delen med tanke på den DDR inspirerade oaptitliga mat som serverades)
Så nu från framhäva det tyska till ett regnbågs flygbolag.

Har de bytt ut hela PR avdelningen ?
Nyfiken vad som kommer härnest.
Dom har ju ett plan där det står Fanhansa också det var inför EM eller OS det målades. Något nytt dom kör och jag tycker det är lite kul att dom hittar på lite extra i gråa Lufthansa
 
Satt och slöade på loungen i GOT igår em. då hustrun pekade på ett plan som taxade in
"Vilket bolag är detta, aldrig sett förut?
Såg ut som vanligt LH airbus men istället för Lufthansa logan stod det Lovehansa med L:et i regnbågsfärjer.

Lägger inga värderingar i detta och undviker all diskussion.
Funderar dock vad Lufthansa håller på med
Tidigare Heimat konceptet med anspelning på det tyska (kanske främst gamla öst-delen med tanke på den DDR inspirerade oaptitliga mat som serverades)
Så nu från framhäva det tyska till ett regnbågs flygbolag.

Har de bytt ut hela PR avdelningen ?
Nyfiken vad som kommer härnest.

Ja, de målar om planen då och då med olika budskap och ordlekar med flygbolagets namn och vad man försöker framhäva. Lovehansa, Fanhansa och fler som jag inte kommer på på stående fot.

Men det är svårt att hävda att man inte lägger några värderingar i det när du samtidigt verkar reagera starkt på det.

Men det ragebaitet får någon annan nappa på!
 
Trevligt, kul när flygbolagen inte lever kvar i 1950 talet.

800_csm_220610_Lovehansa_007_38e1d038d5-924873.jpg


800_csm_22-06-09_LHG_Lovehansa_090_9cbd703358-841435.jpg
 
Förstår inte vad det här tillför. Har inget mot regnbågsfärger och budskapet bakom, men det lär är ju inte vara gratis att pryda eller ommåla plan. Det lär i slutändan betalas av oss konsumenter. Tycker att flygbolagen ska fokusera på sin kärnverksamhet istället, dvs flyga folk med en world class service.
 
Förstår inte vad det här tillför. Har inget mot regnbågsfärger och budskapet bakom, men det lär är ju inte vara gratis att pryda eller ommåla plan. Det lär i slutändan betalas av oss konsumenter. Tycker att flygbolagen ska fokusera på sin kärnverksamhet istället, dvs flyga folk med en world class service.
Alla bolag budgeterar för marknadsföring och jag tror de får bra med genomslag ( Vi diskutera det här i forumet nu) att göra så här än att bara ha en annons i en tidning för att nämna en kanal. Tror det här får mer genomslag än traditionell marknadsföring. Man får både PR och kan visa vad man för värderingar i bolaget.
 
Förstår inte vad det här tillför. Har inget mot regnbågsfärger och budskapet bakom, men det lär är ju inte vara gratis att pryda eller ommåla plan. Det lär i slutändan betalas av oss konsumenter. Tycker att flygbolagen ska fokusera på sin kärnverksamhet istället, dvs flyga folk med en world class service.

Marknadsföring såklart. Alla företag profilerar sig på olika sätt i olika sammanhang man vill associeras med. Att Lufthansa vill associeras med Pride i Tyskland är inte konstigare än att de associerar sig med diverse fotbollskupper. Eller att Air France associerar sig med OS. Eller att ANA flyger omkring med Star Wars eller Hello Kitty. Eller BRA som flög med Fotbollsförbundets färger.

Att attrahera nya kunder är ju verkligen kärnverksamhet.
 
Förstår inte vad det här tillför. Har inget mot regnbågsfärger och budskapet bakom, men det lär är ju inte vara gratis att pryda eller ommåla plan. Det lär i slutändan betalas av oss konsumenter. Tycker att flygbolagen ska fokusera på sin kärnverksamhet istället, dvs flyga folk med en world class service.
Varför måla flygplanen alls då?
 
Toppen