Senaste nytt

Lounger på Helsingfors Vantaa/Vanda

Iivari T

Ny medlem
Japp, stämmer.
Även Amex Plaza arrivals har börjat be se boarding pass. Arriving bp duger inte.
Kanske detta har inte rapporterats här än så ni vet.
Vad märkligt, har fungerat fint tidigare där och på andra Plaza Arrivals loungerna. Tror att det är inte många som vill sitta där vid departure Riktigt smidigt att slösa väntetiden för tåg t.ex där så synd om det inte funkar längre.
 

jerixon

Medlem
Inte så konstigt.
De ggr jag varit där har det i princip varit 90 procent staff från flygplatsen som käkar sin lunch där.
Inte lönsamt long term och även anledningen till att Pontus Lounge började med boardinpass.

Vad märkligt, har fungerat fint tidigare där och på andra Plaza Arrivals loungerna. Tror att det är inte många som vill sitta där vid departure Riktigt smidigt att slösa väntetiden för tåg t.ex där så synd om det inte funkar längre.
 

Jolibee

Medlem
Detta låter jo ganska trevligt
 

Attachments

  • Screenshot 2023-06-05 at 13.04.28.png
    Screenshot 2023-06-05 at 13.04.28.png
    428,3 KB · Visningar: 184

bvs

Medlem
Här är informationen från Amex om Pier Zero. Hittar ingen mer information om "the exclusice Amex menu offering" dock men standardmenyn verkade lovande iaf

Finland
Pier Zero

At the À la carte area of Pier Zero, with a view over the runway, you will be able to enjoy
a delicate lunch or dinner from an exclusive Amex menu offering fresh flavours with a
Scandinavian twist.

À la carte opening hours: Monday– Sunday, 10:00–20:00
Location: Gate 28, Schengen area, Helsinki Airport
To access the restaurant, show your Centurion (or Platinum) Card together with your boarding card
at the entrance. Main and supplementary cardmembers are allowed to bring two guests
each.

For more information and the latest updates, please visit Pier Zero
 

bvs

Medlem
Att få ta med sig 2 gäster både för ordinarie kort och extrakortet är väldigt givmilt måste jag säga.

Ja sorry mitt fel, jag kopierade informationen från Centuriontexten men la till Platinum för att ingen skulle undra, tänkte inte på att ändra antalet gäster. Det är en gäst för ordinarie och en för extrakort som gäller för Platinum. Så går det när man försöker tänka själv :)
 
Toppen