Senaste nytt

Lounger på Arlanda efter 1 sep?

Sitter de inte ihop längst bak med? Jag kommer inte ihåg hur det ser ut i detalj men loungen som låg en gång ovanpå var öppen till lokalen intill, bakom köket. Man hade kunnat gå runt men det var ju avgränsat. Tänker att SAS loungen har en vägg där som är lätt att modifiera om det behövs.
Senast jag var i guld vid F piren så stod det kylar längst bak och gick inte gå till Business. Har ett vagt minne om att det även är stängt från Business sidan längst in.

Finns ju flera andra möjligheter för hur man går mellan loungerna ute i F. Får väl se om det blir någon ändring, den bättre maten lär väl bara vara i nuvarande guld del gissar jag.

Senast jag var i guld vid F piren så stod det kylar längst bak och gick inte gå till Business. Har ett vagt minne om att det även är stängt från Business sidan längst in.

Finns ju flera andra möjligheter för hur man går mellan loungerna ute i F. Får väl se om det blir någon ändring, den bättre maten lär väl bara vara i nuvarande guld del gissar jag.
Det ska väl vara nödutgång mellan loungerna?

Har letat i andra trådar men inte hittat svar på min fråga: Vet någon om man har loungetillgång på Arlanda om man flyger Aegean och är guldmedlem hos dem? Har de ett liknande avtal hos SAS-loungerna som LH-gruppen var man kommer in som Senator alternativt business class?

Aegeans lounge finder säger SAS Lounge i T5 och jag vill minnas att Aegean är på en skylt utanför som säger att det är en kontraktslounge.
Ingen större lycka i SAS-loungen med Aegean economy och LH Senator. Det måste vara business eller Aegean Gold blev jag upplyst om. Får glädja mig åt fast track och extra väska. För övtigt har jag aldrig träffat på en surare incheckningskvinna tidigare. Hon såg ut stt jobba för Aegean och inte de vanliga servicebolagen.

Ingen större lycka i SAS-loungen med Aegean economy och LH Senator. Det måste vara business eller Aegean Gold blev jag upplyst om. Får glädja mig åt fast track och extra väska. För övtigt har jag aldrig träffat på en surare incheckningskvinna tidigare. Hon såg ut stt jobba för Aegean och inte de vanliga servicebolagen.
Det är ju enligt "rutin" dock. Ska man komma in där behöver man flyga bolaget som har kontrakt med loungen och ha status på aktuellt bolag, det gäller med andra ord inte för alla bonusprogram inom Star Alliance. Och långt från alla bolag inom Star Alliance har avtal med SAS lounger.

Väldigt märkligt eftersom Aegeans hemsida säger när man i filtret för bonusprogram lägger in Senator så har man tillgång.
Ännu märkligare är att Star Alliances egna Lounge Finder säger numera samma sak, tog lite tid med uppdaterandet.

Jag brukar läsa på innan just för den sakens skull ifall man behöver börja bråka. Händer lite väl ofta med totalt okunnig personal.

Skärmbild (180).png

Toppen