Senaste nytt

Lounger för SAS efter byte till Skyteam

Men AF har väl en lounge i Geneve, eller? Den borde SAS folket kunna använda isf.
Från skyteams lounge finder: "Lounge access for international First or Business Class ticket holders or SkyTeam Elite Plus Frequent Flyers traveling on an international flight operated by the following airlines (* exceptions may apply):" och sedan en lista av 13 flygbolag som som inte inkluderar SAS, tyvärr. För Marhaba var riktigt trist matmässigt.

Vet inte om det diskuterats nämnvärt, men verkar som SAS förhandlat med LH att EBG/EBD behandlas som förrut t.ex. på Heathrow, där damen frågade mig ifall jag har status (GO Biljett) och när jag svarade Diamond så fick jag den lilla QR-koden.
God och mättande mat idag där!

När jag tittar på Lounge findern på SKyteam sidan så ser jag att endast Air France logga är listad för access hos Delta på vissa flygplatser. (DTW & PHL som ex)

Ska man tolka detta som att access gäller AFKLM i allmänhet eller hålls KLM specifikt ute här?

När jag tittar på Lounge findern på SKyteam sidan så ser jag att endast Air France logga är listad för access hos Delta på vissa flygplatser. (DTW & PHL som ex)

Ska man tolka detta som att access gäller AFKLM i allmänhet eller hålls KLM specifikt ute här?
KLM flyger inte till DTW så det är logiskt men varken AF eller KLM flyger till PHL vilket antagligen är en glitch att AF loggan syns.

Skyteam Lounge finder er unøjagtig og sjældent opdateret. Eksempelvis i Zurich flyttede AF i juli fra Marhaba og bruger nu Aviator. KLM, derimod, bruger stadig den langt mindre (men hyggeligere?) Marhaba.

Vet inte om det diskuterats nämnvärt, men verkar som SAS förhandlat med LH att EBG/EBD behandlas som förrut t.ex. på Heathrow, där damen frågade mig ifall jag har status (GO Biljett) och när jag svarade Diamond så fick jag den lilla QR-koden.
God och mättande mat idag där!
Funkar Gold Track som vanligt (inklusive en gäst)?

Intressant. Så SAS använder alltså en tredjeparts lounge i GVA istället för Air France egen.... När vi är med i SkyTeam. Låter inte logiskt,
Ja, samma gäller ITA som (tydligen) också flyger från Geneve, fast de har ytterligare en annan tredjepartslounge.

Jag tycker att det är rätt sunkigt att det inte är alla alliasmedlemmar när det är egna lounger skyltade med skyteam-logga, utan bara två tredjedelar. Där var det bättre uppstyrt av star alliance för det mesta.

Ja, samma gäller ITA som (tydligen) också flyger från Geneve, fast de har ytterligare en annan tredjepartslounge.

Jag tycker att det är rätt sunkigt att det inte är alla alliasmedlemmar när det är egna lounger skyltade med skyteam-logga, utan bara två tredjedelar. Där var det bättre uppstyrt av star alliance för det mesta.
Helt rätt. Det kommer ju bli jätterörigt

Nu har SkyTeam uppdaterat info om lounge i BOS så att det är korrekt. SAS har fortfarande fel info (anger en gate i Terminal A trots att lounge finns i Terminal E. Jag skickade epost to Skyteam om felet (de hade SAS logo på deras Sky Club is Terminal A, inte Terminal E). SAS kontaktades via telefon och sociala media (där de gav en tumme upp till informationen). Får se om SAS får tummen ur så småningom.

1726644277409.png

1726644319592.png

Toppen