Senaste nytt

Loungehopping med start i London

Emil123

Medlem
Var kaos när jag gjorde transit på LHR senast, hade varit nice med fast track men det var endast en säkerhetskontroll öppen. Inte så mycket kö, problemet var att det ständigt kom nytt folk som hade 20-30min till sin anslutning vilket gjorde att kön inte rörde sig då dessa fick förtur. Vi hade 4-5h till nästa flyg så fick ju släppa förbi folk, men snart hade vi stått i 1,5h-2h och nu började ju många andra i kön som haft gott om tid också få bråttom. Började bli väldigt dålig stämning när det ständigt kom nytt folk som gick förbi och tillslut fick någon slags flygplatschef komma dit och lugna ner folk. Vi lyckades tillslut slinka in mellan när det blev lite mer dragkedja-modell.
 

NotRyan

Medlem
Vill minnas att jag hade en säkerhetskontroll och en passkontroll när jag hade transfer där senast
FRA-LHR-BKK


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Passkontrollen lär du gjort i Frankfurt och inte i London (om du nu inte gick ut i London förstås), och det är alltid transfer-security i London förutom om du kommer från annan flygplats i UK till T5.
 

jumbooze

Medlem
Passkontrollen lär du gjort i Frankfurt och inte i London (om du nu inte gick ut i London förstås), och det är alltid transfer-security i London förutom om du kommer från annan flygplats i UK till T5.

Jag gjorde passkontrollen i FRA men det var både kontroll av väskor och sedan en av resehandlingar vill jag minnas men kanske inte en ”pass” kontroll


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Jocko

Ny medlem
Med SAS plus LHR-ARN, har man någon lounge att tillgå då? Iså fall vad rekommenderas? Har Priority Pass men ingen status
 
Lite feedback på loungerna i LHR. Singapore's First class lounge är lätt bäst iom väldigt tom och gotta om platser trots ganska liten. Maten likaså, iom det finns en a la carte meny, väldigt kul att jag var den första som fick prova sommarmenyn för i år.

Denna ordning på loungerna:
SQ F -> SQ Biz -> United för ambience = Air Canada för mat (snäppet sämre än SQ's Biz mat)
 
Behöver lite tips kring lounge i Zurich (kommer ha ca 10h mellanlandning så tänkte åka förbi stan och strosa runt lite men är det någon lounge man borde svänga förbi?

Flyger Swiss i Bizniz mellan ZRH-ARN i sista leget.
 

Tamas

Medlem
Behöver lite tips kring lounge i Zurich (kommer ha ca 10h mellanlandning så tänkte åka förbi stan och strosa runt lite men är det någon lounge man borde svänga förbi?

Flyger Swiss i Bizniz mellan ZRH-ARN i sista leget.
Finns tråd med denna frågan men i princip Alpine lounge dagtid och Whiskey lounge kvällstid.

Jag har bara varit i Alpine, mycket bra drickesutbud, därlagad mat som tar 5-10 minuter att få. Lokala gin, osv.
 
Toppen