Senaste nytt

Loungehopping med start i London

Halloj!

Idag börjar min resa till Asien där jag kopper loungehoppa en del. Startar i LHR så har ni tips på vilka lounger utöver Singapore + United så uppskattas det!

Flyget från LHR är i F med ANA.
Därefter flygs denna rutt.

HND-KIX-TPE —> TSA-GMP —> ICN-NRT-TPE-CDG-ZRH-ARN.

Alla stopp har minst 2h mellanlandning och de flygs med dessa bolag (i samma ordning)
ANA - EVA —> EVA —> Asiana - EVA - EVA - Swiss - SAS

Kanske löser en liverapportering i mån av tid och ork!
 

Emil123

Medlem
Du har ju Air Canada också, den ligger ju typ vägg i vägg med Silverkris så går ju fort att checka av :) Tyckte den var mycket luftigare och lugnare/trevligare än Silverkris Business-delen men du har ju tillgång till F så.
 
Du har ju Air Canada också, den ligger ju typ vägg i vägg med Silverkris så går ju fort att checka av :) Tyckte den var mycket luftigare och lugnare/trevligare än Silverkris Business-delen men du har ju tillgång till F så.
Aa jag tyckte jag såg den på ANA's sida förut också, men nu visar den endast Singapore + United. Tänkte dra ett sväng runt alla 3 och sen bestämma mig. Har ca 5h där så gott om tid :)
 

Thornado

Medlem

TSA (flygplatsen, inte de som har hand om säkerhetskontrollen i USA) är ungefär som Taipeis Bromma. Ligger nära stan så om du inte åker direkt från TPE utan stannar ett tag i Taipei så är det väldigt smidigt att ta sig dit, och en ganska liten flygplats.
Såvitt jag kunde se så finns det bara en lounge (tredjepart) som du har tillgång till - helt ok, men absolut inget som är värt att åka extra tidigt till flygplatsen för.
 
TSA (flygplatsen, inte de som har hand om säkerhetskontrollen i USA) är ungefär som Taipeis Bromma. Ligger nära stan så om du inte åker direkt från TPE utan stannar ett tag i Taipei så är det väldigt smidigt att ta sig dit, och en ganska liten flygplats.
Såvitt jag kunde se så finns det bara en lounge (tredjepart) som du har tillgång till - helt ok, men absolut inget som är värt att åka extra tidigt till flygplatsen för.
Aa, misstänkte det, men svänger nog förbi en snabbis såvida jag inte har planer för den dagen.
 
Toppen