Senaste nytt

Loungeaccess med Diners

2: Man kan ta med en gäst men får betala för denne. I Stockholm kostar det 150 kronor.
[Petmode on] Eller 160 kronor. Det skiljer av någon anledning mellan de olika loungerna på Arlanda. [Petmode off]

Om man ofta reser med fru/man/sambo/partner rekommenderar jag ett familjekort för 245 per år. Gästavgiften utomlands är ofta rätt hög. Jag hittar exempel på DXB 278 SEK och BKK 244 SEK. Med lite spend på familjekortet är årsavgiften intjänad på ett loungebesök.

Man drar ju dinerskortet precis som om man skulle betala för besöket och sedan korrigerar de på fakturan så det blir "0 kronor" som fcx skrev.
Men hur man får veta hur många "fria" besök man har kvar har jag ingen aning om, försökte lusläsa den senaste fakturan jag fick men kan inte hitta någon information om det...

Man drar ju dinerskortet precis som om man skulle betala för besöket och sedan korrigerar de på fakturan så det blir "0 kronor" som fcx skrev.
Men hur man får veta hur många "fria" besök man har kvar har jag ingen aning om, försökte lusläsa den senaste fakturan jag fick men kan inte hitta någon information om det...
Jag pratade med DinersClub kundtjänst förut och frågade om detta.
Hans svar var att bara ringa till dem och kolla hur många fria besök man har kvar att utnyttja.
Det finns inget annat sätt att kolla.

Men gäller bara för spend på föregående år? Så om man skaffat kortet i år och redan har en spend på ett antal 10-tusingar så måste man vänta tills nästa år för att få loungebesök?

Så om man skaffat kortet i år och redan har en spend på ett antal 10-tusingar så måste man vänta tills nästa år för att få loungebesök?
Japp för att ett besök. Dock är du välkommen från första dagen med Diners men då kostar det 125 kronor per besök.

Har fler gratis loungebesök att ta ut detta år än vad jag kommer hinna göra, dessa försvinner vid årsskiftet va?
Lite surt att man inte kan välja något annat än loungebesök för varje 10.000 i spend

Toppen