Senaste nytt

Loungeaccess med Diners

dino_81

Medlem
Som nämnts framgår i villkoren att fria besök/besök till reducerat pris endast gäller kortinnehavaren själv. Medföljande gäster debiteras alltid.

Att sedan loungevärden/värdinnan lovar annat kan inte klandras Diners Club. Ta kontakt med aktuell lounge och se om de kan göra något?
 

Alf

Medlem
Hej alla!

Nu har jag blivit riktigt blåst.

Eftersom jag åker nästan uteslutande med SAS har jag alltid den loungetillgången. Nu var vi dock några stycken som åkte med Norwegian och jag ville utnyttja gratisbesöken på Diners. Innan hade jag kollat, och jag hade 15 besök.

Vid loungens ingång frågar jag explicit om jag kan ta med mig gäster på mitt Diners och får svaret: "Ja, så länge du bara har tillräckligt antal besök på ditt kort är det ingen fara". Naturligtvis faktureras jag €24 per gäst i efterhand.

Jag ringer Diners kundtjänst och får "X * tyvärr" innan jag ger upp och lägger på.

Jag blev lovad i disken att det skulle täckas av kortet... och jag har aldrig godkänt att jag vill betala något.

Vad har jag för rätt i detta fall?

Nej du har inte blivit blåst, du har blivit lurad av personalen i loungen.

Det är just här som Dinerskortet är riktigt dåligt. Jag har 10 besök som nu brinner inne. De gånger jag rest med hustrun har hon inte kunnat komma in utan kostnad, trots att det finns tillräckligt med besök på mitt konto. Detta är en rent lurendrejeri att man inte kan nyttja de besök man erhållit till medföljande personer som jag vill gästa in. Tyvärr är det bara att konstatera att Dinerskortet är så dåligt.
 

hanson

Medlem
Tack för alla svar. Här kan man konstatera att loungevärden bör knipa käft, och hänvisa till Diners istället.

Gällande det du skriver Alf kan jag inte annat än att hålla med. Jag har själv 20 besök som nu kommer brinna inne. Besök som jag fått, för att jag haft spend.

Med övriga försämringar på Diners är det dags att kliva av. Jag kan inte fatta hur de ska kunna klara konkurrensen i framtiden.
 
Toppen