Utanför Lufthansa Senator/Business Lounge i Hamburg står en loungepersonal som kollar boardingkortet med en scanner.
Detta (exakt samma boardingkort faktiskt..) fungerade inte i Düsseldorf i alla fall.
Som jag ser det så är det ju faktiskt två flugor i en smäll:
* Customer must present proof of Star Alliance Gold level status via a valid frequent flyer program Star Alliance Gold level card or other valid indication of Star Alliance Gold level status
*Customer must also present a boarding pass for travel on a Star Alliance flight departing from the local airport
Men men .. @Dr. Miles verkade ju ha sett raka motsatsen.
Kanske "draken" (det är så man kallar det här på BC va?) som jobbade bara hade en dålig dag.
En annan sak som jag noterade är, det står SK/EBGxxxxxxxxx EBG på ditt boardingkort.
I mina boardingkort (i appen) står det SK*G, så förmodligen Lufthansas system kände inte igen SK/EBG som Star Alliance Gold. En teori.
Borde det inte räcka att visa det som finns i appen?Jo jag påpekade detta åt damen "EUROBONUS GOLD" varpå hon sa "yes, yes, but i have to see your card as well".
Jag lärde mig i alla fall en läxa (ha alltid med fysiskt bevis på *G status), men kan vara bra för andra att veta.
Borde det inte räcka att visa det som finns i appen?
Försökte med det men det dög inte. Var tvungen att ha ett fysiskt guldkort...