Senaste nytt

Loungeacces utan kort?

Star Alliance skriver følgende:
Customers have access to any Star Alliance member carriers' owned lounges with the Star Alliance Gold logo at the entrance.
  • Customer must present proof of Star Alliance Gold level status via a valid frequent flyer program Star Alliance Gold level card or other valid indication of Star Alliance Gold level status
  • Customer must also present a boarding pass for travel on a Star Alliance flight departing from the local airport
  • Customer is entitled to one guest
  • United Star Alliance Gold customers may only access the United Clubs within the U.S. when travelling in conjunction with a Star Alliance international flight
Lounge Access Policy - Star Alliance

Nu er spørgsmålet hvad der menes med "other valid indication of Star Alliance Gold level status" - Er det udprint? En App? Et billede af kortet?

Iu1EA4l.jpg

Detta (exakt samma boardingkort faktiskt..) fungerade inte i Düsseldorf i alla fall.

Som jag ser det så är det ju faktiskt två flugor i en smäll:

* Customer must present proof of Star Alliance Gold level status via a valid frequent flyer program Star Alliance Gold level card or other valid indication of Star Alliance Gold level status

*Customer must also present a boarding pass for travel on a Star Alliance flight departing from the local airport

Men men .. @Dr. Miles verkade ju ha sett raka motsatsen.
Kanske "draken" (det är så man kallar det här på BC va?) som jobbade bara hade en dålig dag. :)

Iu1EA4l.jpg

Detta (exakt samma boardingkort faktiskt..) fungerade inte i Düsseldorf i alla fall.

Som jag ser det så är det ju faktiskt två flugor i en smäll:

* Customer must present proof of Star Alliance Gold level status via a valid frequent flyer program Star Alliance Gold level card or other valid indication of Star Alliance Gold level status

*Customer must also present a boarding pass for travel on a Star Alliance flight departing from the local airport

Men men .. @Dr. Miles verkade ju ha sett raka motsatsen.
Kanske "draken" (det är så man kallar det här på BC va?) som jobbade bara hade en dålig dag. :)
Utanför Lufthansa Senator/Business Lounge i Hamburg står en loungepersonal som kollar boardingkortet med en scanner.
När statusen (Star Alliance Gold) är korrekt registrerat i boardingkortet lyser scanner grön och man får komma in i loungen utan att visa något fysiskt kort.

När jag reste med en bonusbiljett i SAS Go några gånger, syntes det inte någon status på boardingkortet (i appen i mitt fall) så fick jag visa mitt EBG kort, efter loungepersonalen hade knappat in mitt EBG nummer, sa han eller hon varsågod och fick komma in i loungen.

• Gilla
Reactions: El0
En annan sak som jag noterade är, det står SK/EBGxxxxxxxxx EBG på ditt boardingkort.
I mina boardingkort (i appen) står det SK*G, så förmodligen Lufthansas system kände inte igen SK/EBG som Star Alliance Gold. En teori.

En annan sak som jag noterade är, det står SK/EBGxxxxxxxxx EBG på ditt boardingkort.
I mina boardingkort (i appen) står det SK*G, så förmodligen Lufthansas system kände inte igen SK/EBG som Star Alliance Gold. En teori.

Jo jag påpekade detta åt damen "EUROBONUS GOLD" varpå hon sa "yes, yes, but i have to see your card as well".
Jag lärde mig i alla fall en läxa (ha alltid med fysiskt bevis på *G status), men kan vara bra för andra att veta. :)

Jo jag påpekade detta åt damen "EUROBONUS GOLD" varpå hon sa "yes, yes, but i have to see your card as well".
Jag lärde mig i alla fall en läxa (ha alltid med fysiskt bevis på *G status), men kan vara bra för andra att veta. :)
Borde det inte räcka att visa det som finns i appen?

Toppen