Utanför Lufthansa Senator/Business Lounge i Hamburg står en loungepersonal som kollar boardingkortet med en scanner.![]()
Detta (exakt samma boardingkort faktiskt..) fungerade inte i Düsseldorf i alla fall.
Som jag ser det så är det ju faktiskt två flugor i en smäll:
* Customer must present proof of Star Alliance Gold level status via a valid frequent flyer program Star Alliance Gold level card or other valid indication of Star Alliance Gold level status
*Customer must also present a boarding pass for travel on a Star Alliance flight departing from the local airport
Men men .. @Dr. Miles verkade ju ha sett raka motsatsen.
Kanske "draken" (det är så man kallar det här på BC va?) som jobbade bara hade en dålig dag.![]()
En annan sak som jag noterade är, det står SK/EBGxxxxxxxxx EBG på ditt boardingkort.
I mina boardingkort (i appen) står det SK*G, så förmodligen Lufthansas system kände inte igen SK/EBG som Star Alliance Gold. En teori.
Borde det inte räcka att visa det som finns i appen?Jo jag påpekade detta åt damen "EUROBONUS GOLD" varpå hon sa "yes, yes, but i have to see your card as well".
Jag lärde mig i alla fall en läxa (ha alltid med fysiskt bevis på *G status), men kan vara bra för andra att veta.![]()
Borde det inte räcka att visa det som finns i appen?
Försökte med det men det dög inte. Var tvungen att ha ett fysiskt guldkort...![]()