Senaste nytt

Lounge vid transit i Helsingfors med Finnair

GOTBound

Medlem

NotRyan

Medlem
Jag gick in på Finnair loungen (non-Schengen) för en timme sedan och frågade när de skulle öppna den andra loungen och blev förvånad att hon sa 1 juni. Det kommer hel klart bli fler TP-run för mig CPH-HEL-LHR-HEL-CPH. Siktar på en sen lunch på Cathay First imorgon:).
Det är klart att LHR är roligare, men AGP ger mer pang (TP) för pengarna ;)
 

GOTBound

Medlem
Hur kinkiga är gränspolisen respektive Platinum Wing personalen om jag skulle få för mig att vilja nyttja Platinum Wing vid Schengen-Schengen transfer på HEL?
 

Ricci

Medlem
Hur kinkiga är gränspolisen respektive Platinum Wing personalen om jag skulle få för mig att vilja nyttja Platinum Wing vid Schengen-Schengen transfer på HEL?
Om du vill ut från Schengen så är det "bara" en automat du skall igenom, dock kan kanske Platinum Wing personalen kinkiga.
Vet dock inte hur kinkiga de var på pre-Corona tiden...
 

NotRyan

Medlem
Hur kinkiga är gränspolisen respektive Platinum Wing personalen om jag skulle få för mig att vilja nyttja Platinum Wing vid Schengen-Schengen transfer på HEL?

Om du vill ut från Schengen så är det "bara" en automat du skall igenom, dock kan kanske Platinum Wing personalen kinkiga.
Vet dock inte hur kinkiga de var på pre-Corona tiden...

Pre-Corona så var det bara att scanna boarding-kortet, funkade bra även med intra-Schengen flighter.

Om ingen annan hinner före så åker jag till Malaga den 3 juni och kommer definitivt att testa!
 

NotRyan

Medlem
Hur kinkiga är gränspolisen respektive Platinum Wing personalen om jag skulle få för mig att vilja nyttja Platinum Wing vid Schengen-Schengen transfer på HEL?

Om du vill ut från Schengen så är det "bara" en automat du skall igenom, dock kan kanske Platinum Wing personalen kinkiga.
Vet dock inte hur kinkiga de var på pre-Corona tiden...


Pre-Corona så var det bara att scanna boarding-kortet, funkade bra även med intra-Schengen flighter.

Om ingen annan hinner före så åker jag till Malaga den 3 juni och kommer definitivt att testa!

Sitter i Platinum Wing nu, som före pandemin, inga problem att komma in även om jag är i transit från Stockholm till Malaga, scannade mobilens BP. Computer says yes, inga frågor. Välkommen!

Nu blir det bastu!
 
Toppen