Senaste nytt

Lounge meetings

nota bene

Medlem
Jag åkte ut till HEL och bokade om mig så att jag kom med på AY983 till Bromma 16:15. Min tanke var att skicka ett PM till dig senare under eftermiddagen. Så jag ber om ursäkt för det.

Men när jag fick SMS om inställt flyg/ombokning samt att jag skulle befinna mig i Nyköping dagen efter så hamnade mitt fokus på att lösa situationen. Till råga på allt så hade min incheckade väska slarvats bort på min resa till Tallinn dagen innan, som jag fick tillbaka när jag skulle återvända till Helsingfors.

Hoppas att det inte ställde till allt för mycket förtret för din del. Och att vi båda slipper bråka med Finnair om ersättning etc.
Jag kom med morgonflighten till BMA så gick ingen nöd på mig- kom till kontoret 10 min sent.

Har förväntningar att det inte kommer att vara lätt att få sina 250 euro, men kommer att skicka in krav om någon dag när jag har tid att skriva ihop en vettig claim. Det är ganska clear cut när de ställer in från hemmabas - de ska ha aircraft och crew även om något gått snett. Min gissning är att load var dålig så att de ställde den... Hörde iaf inget skäl- gjorde du?
 
  • Gilla
Reactions: JWD

JWD

Medlem
Jag kom med morgonflighten till BMA så gick ingen nöd på mig- kom till kontoret 10 min sent.

Har förväntningar att det inte kommer att vara lätt att få sina 250 euro, men kommer att skicka in krav om någon dag när jag har tid att skriva ihop en vettig claim. Det är ganska clear cut när de ställer in från hemmabas - de ska ha aircraft och crew även om något gått snett. Min gissning är att load var dålig så att de ställde den... Hörde iaf inget skäl- gjorde du?

Skönt att höra att det inte gick någon nöd på dig. Om jag inte var tvungen att befinna mig på annan ort dagen efter så hade jag stannat kvar på HEL och tagit ett förmiddagsflyg.

Nej jag har förstått det som att Finnair inte är speciellt samarbetsvilliga när det kommer till kompensation. Jag skickade in en claim för min försenade väska med kvitton samt en för det inställda flyget. Dock så gjorde jag det väldigt basic och får säkerligen göra ett nytt försökt. Nej jag hörde inget som förklarar varför den blev inställd. Men din gissning låter då sannolik i mina öron. Så vi får se hur mycket vi måste kriga för att få våra €250. Vi får hålla varandra uppdaterade.
 

nissefalk

Medlem
8 OKT ARN SAS GOLD 12:00-16:00 kan gästa 1 om ingen gästning så vore det kul att säga hej till någon BC medlem, är på väg till Chicago
 

jonten

Medlem
Imorgon söndag 9 okt, vi är tre st som skall till stormen Matthew och hälsa på.
Någon som kan gästa 1 person ARN T5 SAS GOLD runt 0900?
 

tomle

Medlem
Sitter i BA Galleries club på LHR och undrar om det är någon som sitter i Concorde room och kan gästa :)
Kan tyvärr inte ta med nån gäst in (tror jag) eftersom jag är statuslös men på businessbiljett.
 

pep

Medlem
15 OCT 10:00-12:20 MNL One-World (3dje parts) Loungen. Kan gæste 1 der rejser med OW
17 OCT 14:00-18:00 BKK. Qantas eller Cathay Business class Lounge. Kan gæste 1 der rejser med OW
 
Last edited:
Toppen