Jag kom med morgonflighten till BMA så gick ingen nöd på mig- kom till kontoret 10 min sent.Jag åkte ut till HEL och bokade om mig så att jag kom med på AY983 till Bromma 16:15. Min tanke var att skicka ett PM till dig senare under eftermiddagen. Så jag ber om ursäkt för det.
Men när jag fick SMS om inställt flyg/ombokning samt att jag skulle befinna mig i Nyköping dagen efter så hamnade mitt fokus på att lösa situationen. Till råga på allt så hade min incheckade väska slarvats bort på min resa till Tallinn dagen innan, som jag fick tillbaka när jag skulle återvända till Helsingfors.
Hoppas att det inte ställde till allt för mycket förtret för din del. Och att vi båda slipper bråka med Finnair om ersättning etc.
Har förväntningar att det inte kommer att vara lätt att få sina 250 euro, men kommer att skicka in krav om någon dag när jag har tid att skriva ihop en vettig claim. Det är ganska clear cut när de ställer in från hemmabas - de ska ha aircraft och crew även om något gått snett. Min gissning är att load var dålig så att de ställde den... Hörde iaf inget skäl- gjorde du?