Lounge med SAS Plus?

ARN01 skrev:Stämmer verkligen det för PLUS? Är det inte EB guld du tänker på???Klicka för att utvidga...
Ja det gör det definitivt, såvida det inte är en renodlad guldlounge, t.ex. Lufthansa Senator, då man istället kommer in i Lufthansa Business. Inom Europa (d.v.s. där det inte finns SAS Business som biljettklass) har SAS Plus business-förmåner på marken.

Tomas E skrev:Ja det gör det definitivt, såvida det inte är en renodlad guldlounge, t.ex. Lufthansa Senator, då man istället kommer in i Lufthansa Business. Inom Europa (d.v.s. där det inte finns SAS Business som biljettklass) har SAS Plus business-förmåner på marken.Klicka för att utvidga...
Har missat det helt! Själv kan jag gå på guld men brukar köpa ”MC premium” till familj och bekanta så det kan ju bli en ytterligare trevlig perk för dem…

AABack2ARN skrev:Ja, i de fall loungen drivs av ett av flygbolagen i Star Alliance. Kontraktslounger ingår inteKlicka för att utvidga...
Så om man använder "Star alliance lounge finder" och fyller i SAS och business så bör man få rätt svar?

Lite oklart om "Star Alliance Lounge Amsterdam" drivs av ett av flygbolagen, den står som en ren *A lounge.

ARN01 skrev:Har missat det helt! Själv kan jag gå på guld men brukar köpa ”MC premium” till familj och bekanta så det kan ju bli en ytterligare trevlig perk för dem…Klicka för att utvidga...
Hur menar du ”köpa MC premium till familj och bekanta”?

Quant flyer skrev:Så om man använder "Star alliance lounge finder" och fyller i SAS och business så bör man få rätt svar?Lite oklart om "Star Alliance Lounge Amsterdam" drivs av ett av flygbolagen, den står som en ren *A lounge.Klicka för att utvidga...
Star Alliance egna lounger ingår också. Dock bara inom Europa, tex inte den på LAX

Sir Lemon skrev:Hur menar du ”köpa MC premium till familj och bekanta”?Klicka för att utvidga...
Hehe, ja lite överflödig info och konstigt formulerat… menar helt enkelt awardbiljett i PLUS. Att jag betalar för GO har ju inget med saken att göra.

Tomas E skrev:Ja det gör det definitivt, såvida det inte är en renodlad guldlounge, t.ex. Lufthansa Senator, då man istället kommer in i Lufthansa Business. Inom Europa (d.v.s. där det inte finns SAS Business som biljettklass) har SAS Plus business-förmåner på marken.Klicka för att utvidga...
Jag hade samma fråga, har haft guld länge nu men blivit nedgraderad till silver nu. Så har jag plus tor till London så kan jag fortfarande lounge-hoppa på Heathrow.

Golfkillen skrev:Jag hade samma fråga, har haft guld länge nu men blivit nedgraderad till silver nu. Så har jag plus tor till London så kan jag fortfarande lounge-hoppa på Heathrow.Klicka för att utvidga...
Det vete katten. Beror på vad du menar med lounge-hoppa. Du har väl inte samma utbud som med Gold?

Sir Lemon skrev:Det vete katten. Beror på vad du menar med lounge-hoppa. Du har väl inte samma utbud som med Gold?Klicka för att utvidga...
En lounge mindre, d.v.s. inte Lufthansa Senator. Men Lufthansa Business, United Club och Singapore Silver Kris (om den inte fortfarande är stängd för renovering) ska funka.

Tomas E skrev:En lounge mindre, d.v.s. inte Lufthansa Senator. Men Lufthansa Business, United Club och Singapore Silver Kris (om den inte fortfarande är stängd för renovering) ska funka.Klicka för att utvidga...
Air Canada också väl, eller har jag missat något? Och ska man vara petig så ingår inte (så klart) förstaklassdelen av Singapore Airlines-loungen och premium-delen av United-loungen.

Budgetresenär skrev:Air Canada också väl, eller har jag missat något? Och ska man vara petig så ingår inte (så klart) förstaklassdelen av Singapore Airlines-loungen och premium-delen av United-loungen.Klicka för att utvidga...
Helt rätt, glömde Air Canada. De två du nämnde ingår inte heller med Star Alliance Gold.

Tomas E skrev:En lounge mindre, d.v.s. inte Lufthansa Senator. Men Lufthansa Business, United Club och Singapore Silver Kris (om den inte fortfarande är stängd för renovering) ska funka.Klicka för att utvidga...
Sant, Senator och first-delen hos Singapore ingår inte. Jag menade de ”vanliga” så man kan ta en drink i United-baren och äta god mat hos Singapore (om den är öppen).

Back