Senaste nytt

Lounge i Paris/CDG (Gold/diamond)

Det blir första gången jag flyger med tillgång till lounge från CDG i oktober. Har bara EB silver, men flyger (interkontinental) business med Air France. Är det någon nämnvärd skillnad mellan AF-loungerna i terminal 2E? Är det någon av dem som är tillräckligt bra för att det ska vara värt att ta sig ut till flygplatsen tidigare än nödvändigt? Beror såklart på vad man annars kan lägga tiden på, men som en personlig referenspunkt: Polaris-loungen på LAX skulle jag åka ut tidigt för att uppleva, men inte Senator-loungerna på MUC/FRA.
Ingen som har någon åsikt?

Tack! Jag lutar också åt det. Jag såg att terminalen är uppdelad på det viset, men antar att det inte är något problem att röra sig mellan alla delar? Därav min fråga om det är någon nämnvärd skillnad mellan loungerna i respektive sektion.

Tack! Jag lutar också åt det. Jag såg att terminalen är uppdelad på det viset, men antar att det inte är något problem att röra sig mellan alla delar? Därav min fråga om det är någon nämnvärd skillnad mellan loungerna i respektive sektion.
Om man läser på så ser det inte särskilt smidigt att röra sig emellan satelliterna. L och M nås med tåg. Därtill egen security som nämnt ovan. Jag kan dessutom tänka mig att personal kommer att försöka hänvisa dig till ”din” hall om du försöker besöka en annan.

Men har du gott om tid så kan du ju prova och rapportera här:)

• Gilla
Reactions: pep
AF loungerna är fina i CDG terminal 2E, men personligen hade jag maximerat tiden med annat.
Tänk på att terminal 2E är uppdelad i Hall K, L eller M.
Jag tyckte nog inte AF loungen i 2E-K var nåt speciellt, en våning ner, inga vyer utan fönstren tittar mot lite bilvägar och väggar på andra delar av terminalen.
För öppen planlösning, mörkt och ganska slitet.
Detta var ganska prick ett år sedan.

"EDIT"
Av någon orsak fick jag för mig att googla loungen, och tydligen har den fräshats upp tidigare i år:

Så bättre är det, men tyvärr är loungens placering fortfarande inget vidare vad gäller ljusinsläpp och utsikt.

EDIT2:

Som jämförelse, recension av K-hallens lounge från innan uppfräshningen: https://theluxurytraveller.com/2020...-business-class-lounge-paris-cdg-terminal-2k/

Tack för all input! Om det är så långt mellan de olika delarna att man behöver åka tåg och gå igenom ny security ska det mycket till för att en lounge ska vara så mycket bättre än någon annan. Så jag håller mig till den som är närmast vår gate, och åker ut med rimlig marginal till avgången.

Toppen