Senaste nytt

Lounge i Paris/CDG (Gold/diamond)

Varm och kall mat. Mousserande vin, flera olika röda och vita viner, flera olika ölsorter. Starksprit. Utsikt över plattan. Nu ska jag säga att det var 09.30 på morgonen så utbudet kan ändras under dagen. Jag ville inte ha något starkt att dricka så dags på morgonen men kunde inte låta bli att notera skillnaden.

9.30 serveras det frukost och några starkvaror är inte framme. De dukar om strax efter tio typ.

Vad jag vet är utbudet likadant i samtliga AF lounger på CDG. Maten lagas väl i nåt centralkök.

Första besöket i Air France lounge CDG T2E K-gater (non-schengen) en klar besvikelse. Dåligt utbud av både mat och dryck samt en trist miljö med ingång en trappa ned. Som gammal Star Alliance-medlem, van vid Senatorlounger på FRA och MUC var detta ett klart nerköp i den nya Sky Team världen.
Samma upplevelse av den loungen. Dålig påfyllning av mat och dryck, inte många lediga platser, trasiga eluttag etc. På hemresan var besöket i loungen vid 2F (Schengen) mitt emot Long champs. Den kändes helt ny, stor, luftig och riktigt bra.

Helt newbie på CDG.
Om vi anländer från Kenya på 2F och sen ska vidare till CPH med SAS från 2B, kan man hänga kvar i 2F för loungehäng för att sedan ta sig till 2B när det närmar sig avgång?

Vad tror panelen om lounger på cdg när man reser med sas efter att de återinfört business inom Europa i vinter? Idag är det väl tredjepart som gäller? Kommer man ha tillgång till Air Frances lounger senare tror ni?

Vad tror panelen om lounger på cdg när man reser med sas efter att de återinfört business inom Europa i vinter? Idag är det väl tredjepart som gäller? Kommer man ha tillgång till Air Frances lounger senare tror ni?

Det beror på om man byter terminal, är SAS kvar i 2B så är det samma lounge som de har idag, en trevlig lounge tycker jag.

Du har tillgång till Air France redan idag. Men problemet är att Air France inte har någon lounge i den terminal SAS flyger från. Så tills de har löst det, kommer det inte finnas något annat än tredjepart.

Toppen