Skatten skrev:Vilka lounger rekommenderas och hur hittar jag dem? Första gången ska jag vidare till Dallas och andra gången till Amsterdam. Flyger Delta båda gånger.Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:Yes, lounge i Minneapolis är stor och har bra sittutrymmen.Var där förra veckan senast.De håller på att renovera så maten är på en temporär plats, men det är helt klart den bäst alounge på flygplatsen. Trevlig stor bar och hyffsad mat.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Påminn vad som gäller inom SkyTeam med access när man har FlyingBlue status?Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:För Delta ska du ha en internationell biljett och guld eller platinum nivå.Alternativet är Amex Platinum som också ger access så som@BerglundKlicka för att utvidga...
Senator skrev:Så om jag uppfattar rätt:Inkommande resa från låt oss säga Amsterdam i ekonomiklass med transit till Dallas, ingen access som FlyingBlue GoldUtgående resa till Amsterdam ok? Vad med transit från Dallas till Minneapolis?Jag är väldigt förvirrat gällande Delta SkyClub en anledning att jag undviker SkyTeam i USA.Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:För dig som har ett Amex Plat nu så finns det ingen anledning att undvika alls i USAKlicka för att utvidga...
Senator skrev:Ja, kanske det är dagsKänns bara så meningslöst att spara några poäng som inte blir till något både "lite poäng" och ett ganska dåligt program att använda poängen (FlyingBlue alltså). Det var andra tider när en Air France First till USA kostade 100.000 Flying Blue poäng medan Business kostade 90.000 poäng och det gick att växla AMEX MR till en ratio av 5 MR = 1 Flying Blue.. Men nu är jag OT och sentimental.Klicka för att utvidga...