Senaste nytt

Lounge i Minnesota för Flying Blue Gold eller Priority Pass

För Delta ska du ha en internationell biljett och guld eller platinum nivå.
Alternativet är Amex Platinum som också ger access så som @Berglund

Så om jag uppfattar rätt:
Inkommande resa från låt oss säga Amsterdam i ekonomiklass med transit till Dallas, ingen access som FlyingBlue Gold

Utgående resa till Amsterdam ok? Vad med transit från Dallas till Minneapolis?

Jag är väldigt förvirrat gällande Delta SkyClub en anledning att jag undviker SkyTeam i USA.

Nej om du ankommer i Economy har du access som Flying Blue gold också.
Så har det alltid varit för mkt varje fall.
För dig som har ett Amex Plat nu så finns det ingen anledning att undvika alls i USA :)

Så om jag uppfattar rätt:
Inkommande resa från låt oss säga Amsterdam i ekonomiklass med transit till Dallas, ingen access som FlyingBlue Gold

Utgående resa till Amsterdam ok? Vad med transit från Dallas till Minneapolis?

Jag är väldigt förvirrat gällande Delta SkyClub en anledning att jag undviker SkyTeam i USA.

För dig som har ett Amex Plat nu så finns det ingen anledning att undvika alls i USA :)

Ja, kanske det är dags :) Känns bara så meningslöst att spara några poäng som inte blir till något både "lite poäng" och ett ganska dåligt program att använda poängen (FlyingBlue alltså). Det var andra tider när en Air France First till USA kostade 100.000 Flying Blue poäng medan Business kostade 90.000 poäng och det gick att växla AMEX MR till en ratio av 5 MR = 1 Flying Blue.. Men nu är jag OT och sentimental.

Ja du det vore något :D haha!
Nu ligger de på 200.000 enkel... och växlingskursen är 10-1 :p
Haha

Ja, kanske det är dags :) Känns bara så meningslöst att spara några poäng som inte blir till något både "lite poäng" och ett ganska dåligt program att använda poängen (FlyingBlue alltså). Det var andra tider när en Air France First till USA kostade 100.000 Flying Blue poäng medan Business kostade 90.000 poäng och det gick att växla AMEX MR till en ratio av 5 MR = 1 Flying Blue.. Men nu är jag OT och sentimental.

Efter lite ändrade resplaner är nu min rutt följande:

5 timmar i Dallas för vidare till Atlanta med Delta, economy
2 timmar i Atlanta för vidare med KLM till Amsterdam, economy comfort

Vilka lounger kan jag komma åt? Som sagt, FB Gold, inget Amex. Var på Minute Suites i Dallas på utresan, kom in med Priority Pass. Tämligen värdelöst dock - endast privata små hytter med en liten soffa och en TV, och ingen gratis dryck eller förtäring. Bra ställe för en powernap dock.

Men vad av det vi har skrivit tidigare är svårt att förstå?

Har du en internationell departure,
med ett skyteam bolag,
Delta eller någon av de andra,
då kommer du med Flying Blue Gold in i Deltas SkyClubs. Punkt.

Den i Dallas är riktigt bra. Jobbar Susan fortfarande kvar som entrévärd kan du alltid hälsa från ”The Swedish Guy”. Hon har hört de flesta av mina galna Deltahistorier!
Här finns dock ingen dusch!

Atlanta är Deltas högborg. Deras största hub. Här finns det duschar men också en synnerligen hög koncentration av Sky Club medlemmar och Delta Diamonds. Det är mycket folk i loungerna här och det är långt ifrån alltid man kan räkna med att få sittplats direkt när man kommer.
Vill du duscha, ställ dig i duschkö så fort du kommit till loungen!!!

Last edited:
Toppen