Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

pedantic

Medlem
Skulle säga att det beror på vad du vill ha, dryck vinner United, mat vinner Singapore, godis vinner Lufthansa. Enjoy!

Nu vet jag inte vilka tider resp lounge stänger, men har för mig att det sagt tidigare att Air Canada är bra för fika aka. kakor, tårta/bakelse
United för spriten och Singapore för mat. Tycker nog dom senaste gångerna att Singapore haft bäst mat.

Har en planerad höstlovsresa med Mrs pedantic och tonårsbarnen till London. :)

Vi kommer flyga hem med med bonusbijetter i "SAS Plus Bonus", en dubbelkoll att jag förstått ovan rätt.

- I och med SAS Plus har vi tillgång till Star Alliance Loungerna? Tänkte köra Singapore för lunch, sen United för second lunch + dryck och avsluta med fika hos Air Canada eller Lufthansa. :p

- Jag har även Amex Platinum, är det hyfsat enkelt att ta sig från terminalen som SAS flyger ifrån (Terminal 2?) till The Centurion Lounge (Terminal 3)? Är den ett bättre alternativ (främst för lunch) till någon av Star Alliance Loungerna ovan?
 

GOTBound

Medlem
Har en planerad höstlovsresa med Mrs pedantic och tonårsbarnen till London. :)

Vi kommer flyga hem med med bonusbijetter i "SAS Plus Bonus", en dubbelkoll att jag förstått ovan rätt.

- I och med SAS Plus har vi tillgång till Star Alliance Loungerna? Tänkte köra Singapore för lunch, sen United för second lunch + dryck och avsluta med fika hos Air Canada eller Lufthansa. :p

- Jag har även Amex Platinum, är det hyfsat enkelt att ta sig från terminalen som SAS flyger ifrån (Terminal 2?) till The Centurion Lounge (Terminal 3)? Är den ett bättre alternativ (främst för lunch) till någon av Star Alliance Loungerna ovan?
Bra strategi, dryck med fördel hos United.

T3 är i princip bara att glömma, det går men krävs mycket jobb och prat.
 

palmen

Moderator
Jag har även Amex Platinum, är det hyfsat enkelt att ta sig från terminalen som SAS flyger ifrån (Terminal 2?) till The Centurion Lounge (Terminal 3)? Är den ett bättre alternativ (främst för lunch) till någon av Star Alliance Loungerna ovan?
Det är bara glömma. Det går i teorin att ta sig dit men är krångligt. Sen kommer du komma fram till säkerhetskontrollen där du måste visa boardingpass för T3 och då blir det stopp då du inte har i den terminalen att göra.

Nog för att den loungen är helt ok, men skulle aldrig någonsin försöka mig på det. Större chans att du får irra runt 1h och sen vara tillbaka där du började, än att du släpps in på T3.
 

pedantic

Medlem
Bra strategi, dryck med fördel hos United.

T3 är i princip bara att glömma, det går men krävs mycket jobb och prat.

Det är bara glömma. Det går i teorin att ta sig dit men är krångligt. Sen kommer du komma fram till säkerhetskontrollen där du måste visa boardingpass för T3 och då blir det stopp då du inte har i den terminalen att göra.

Nog för att den loungen är helt ok, men skulle aldrig någonsin försöka mig på det. Större chans att du får irra runt 1h och sen vara tillbaka där du började, än att du släpps in på T3.
I hear you both loud and clear! :eek:

Ni som är Heathrow kunniga, är Priority Pass loungen Plaza Premium Lounge på Terminal 2 värd att besöka?
 

J1981

Medlem
Har en planerad höstlovsresa med Mrs pedantic och tonårsbarnen till London. :)

Vi kommer flyga hem med med bonusbijetter i "SAS Plus Bonus", en dubbelkoll att jag förstått ovan rätt.

- I och med SAS Plus har vi tillgång till Star Alliance Loungerna? Tänkte köra Singapore för lunch, sen United för second lunch + dryck och avsluta med fika hos Air Canada eller Lufthansa. :p

- Jag har även Amex Platinum, är det hyfsat enkelt att ta sig från terminalen som SAS flyger ifrån (Terminal 2?) till The Centurion Lounge (Terminal 3)? Är den ett bättre alternativ (främst för lunch) till någon av Star Alliance Loungerna ovan?

En dusch i united är alltid uppiggande
 

Hyveln

Medlem
First first med Thai nästa helg via LHR, och då vill man ju starta resan i en trevlig lounge! Ankommer med SAS 9.20 och vidare med Thai 11.50. Antar att man kommer vara sugen på lite frukost men inte så mycket champagne, det kommer ju senare.. enligt tråden verkar folk tycka att United är trevligast? Hur är first-delen av Singapore-loungen? Någon som vet vilken gate TG911 brukar avgå från? Vad tycker ni man ska satsa på för lounge?
 
Toppen