Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

oneM

Medlem
Från 8 februari kommer Singapore Airlines loungen hålla stängt för renovering. Planeras öppnas åter till sommaren. Lär bli trångt i Unitedloungen...

Flyger First från london den 6e Feb och planerat in ett besök i loungen, vilken tur man kan ha.
 
First first med Thai nästa helg via LHR, och då vill man ju starta resan i en trevlig lounge! Ankommer med SAS 9.20 och vidare med Thai 11.50. Antar att man kommer vara sugen på lite frukost men inte så mycket champagne, det kommer ju senare.. enligt tråden verkar folk tycka att United är trevligast? Hur är first-delen av Singapore-loungen? Någon som vet vilken gate TG911 brukar avgå från? Vad tycker ni man ska satsa på för lounge?
Vad blev det? Ska flyga F med Thai och har samma frågor.
 

JKS

Medlem
Flyger ut med SAS från T2, har EBG. Läser att Uniteds lounge i alla fall tidigare varit värt ett besök - stämmer det fortfarande? Hur mycket extra tid behöver man för att hinna till gaten?
 

GOTBound

Medlem
United är värt det, att gå tillbaka till huvudterminalen tar under 10 min i rask takt.

Jag har för mig postat tidigare i tråden exakt hur lång tid då jag klockade för ett drygt år sedan.
 

pswe

Medlem
Flyger ut med SAS från T2, har EBG. Läser att Uniteds lounge i alla fall tidigare varit värt ett besök - stämmer det fortfarande? Hur mycket extra tid behöver man för att hinna till gaten?
Värdet styrs lite av vad du söker, när på dygnet det gäller och hur mycket tid du har.

Det tar ca 7-8 minuter från Lufthansa loungen till de övriga, några minuter mer på returen. SAS gaten är sedan oftast ytterligare 4-5 minuter bort.
Kolla öppettiderna så du inte blir besviken på promenaden av den anledningen.
 

GOT-XXX

Medlem
Både Air Canada och United loungerna tycker jag är värda att besöka. Deras matutbud brukar skilja sig en del från varandra. Singapore loungen slår dem båda men den är ju tyvärr stängd för tillfället.

Värt att påpeka att det det händer att SAS avgår från en gate i T2B. Inte ofta, men åtminstone 1 gång av 10 i min erfarenhet.
 

JKS

Medlem
Både Air Canada och United loungerna tycker jag är värda att besöka. Deras matutbud brukar skilja sig en del från varandra. Singapore loungen slår dem båda men den är ju tyvärr stängd för tillfället.

Värt att påpeka att det det händer att SAS avgår från en gate i T2B. Inte ofta, men åtminstone 1 gång av 10 i min erfarenhet.
Var är maten bäst? Dryck, frånsett bra kaffe till sonen, är inte lika viktigt
 

GOT-XXX

Medlem
Var är maten bäst? Dryck, frånsett bra kaffe till sonen, är inte lika viktigt
Air Canada har oftast någon pastarätt som jag brukar uppskatta samt en eller två andra rätter. Deras desserter är ofta riktigt bra. Utsikten är bättre än i United loungen.

United lär ha ett något större utbud av maträtter att välja mellan, och jag skulle säga att det kan vara alla möjliga typer av rätter.

Air Canada lär stänga tidigare än United, vilket kan vara värt att tänka på om ni vill besöka båda loungerna.
 
Toppen