Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

palmen

Moderator
Nej, det är inte självklart, varken i Sao Paulo eller Barcelona fick jag lounge-access när jag flög med Avianca i businessclass (med guldkort dessutom). Alla övriga Star Alliance-bolag bjöd på lounge-access om man flög businessclass ifrån dessa flygplatserna. Det som talar för att man får lounge-access på London Heathrow är att de har Star Alliance-lounger där.
Jo det är självklart då access till en Star Alliance lounge erbjuds när man flyger Busines, det är en förmån man har inom Star Alliance
1664316321408.png


Det du beskriver är att man inte får access till tredjepartslounger, och det är helt korrekt att varje bolag själva bestämmer om de vill erbjuda detta. SAS har ju tex valt att inte erbjuda detta sedan 5 år tillbaka i tiden.
Men access till Star Alliance lounger (vilket Singapore, Lufthansa, United och Air Canada är) det har man. Det enda är att man inte kommer in i Lufthansa Senator loungen, men man kommer in i Lufthansa Business loungen (samma lounge med en dörr emellan, om den inte gjorts om på senare tid).
 

Robe12

Medlem
I London har du definitivt lounge då du flyger business där ifrån. Du kommer in i "alla" lounger, Lufthansa Business, Air Canada, United, Singapore.
Om du har lounge i Bogota låter jag vara osagt, har inte koll på om Avianca har arrival lounge för business resenärer.
Härligt att höra! Bra nyheter, jag får undersöka vidare om vad som gäller i Bogota. Tack så mycket för hjälpen!
 

Jannes

Medlem
Det enda är att man inte kommer in i Lufthansa Senator loungen, men man kommer in i Lufthansa Business loungen (samma lounge med en dörr emellan, om den inte gjorts om på senare tid).
Stämmer ännu, *A-Gold får en QR-kod för att komma in i Senator-delen som ligger längst in i Loungen.
Dock är det bara mer av samma där, och under sommarhettan fick man som "bonus" ingen fungerande A/C.
Har man tid att gå T/R till B-piren eller om ens flight anländer till/avgår från B-piren, så rekommenderar jag United över Lufthansa.
 

J1981

Medlem
Kommer ha ca 8h att döda på Heathrow i mellandagarna. Flyger star alliance first.
Silverkris first för mat och sen lite barhäng i United är väl planen. Nån som har några andra roliga förslag?
Finns det nån lounge med bra "nap room"?
Kan man lämna/låsa in sitt handbagage i nån lounge så man slipper släpa på det?
 

igelkotten

Medlem
Kommer ha ca 8h att döda på Heathrow i mellandagarna. Flyger star alliance first.
Silverkris first för mat och sen lite barhäng i United är väl planen. Nån som har några andra roliga förslag?
Finns det nån lounge med bra "nap room"?
Kan man lämna/låsa in sitt handbagage i nån lounge så man slipper släpa på det?
Air Canada-loungen har stolar som lämpar sig för tupplur längst in i stora rummet. Du kan ju ta en skön dusch i Unitedloungen också (Singaporeloungens duschar är rätt sunkiga).
 

LarsCph

Medlem
Förr i tiden, innan pandemin, tyckte jag just frukosten var ganska lika mellan loungerna (full English). Om det är så fortfarande skulle jag gått till Lufthansa för att vara nära gaten.

Jeg var i Lufthansa lounge forrige uge og der var full english breakfast - det var helt udmærket. At SAS så af nogen anledning fløj fra B-gates var en overraskelse, men jeg nåede det dog på trods af de havde valgt den mest fjerne gate derude!
 

igelkotten

Medlem
Jeg var i Lufthansa lounge forrige uge og der var full english breakfast - det var helt udmærket. At SAS så af nogen anledning fløj fra B-gates var en overraskelse, men jeg nåede det dog på trods af de havde valgt den mest fjerne gate derude!
Otur! Jag har aldrig, på säkert 100 avgångar, aldrig fått B gate med SAS.
 

Jannes

Medlem
Jag har haft det två gånger tror jag, men det tråkiga är att man sällan vet gaten tidigare än 20 min före boarding. Hade man fått veta det i tid hade det varit lättare att planera ett besök till T2B, oberoende av var man till slut boardar.
 
Toppen